Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Abordarea SciFiEd
Scris de administrator   
Luni, 14 Aprilie 2014 18:29

Partea I

Abordarea SciFiEd

 

Sumar executiv al Raportului Transnaţional de cercetare şi Rezumat al abordărilor şi metodelor sugerate

 

Raportul prezintă rezultatele cercetării de birou (de desk) - un sondaj bibliografic în cadrul fiecărei literaturi naţionale - şi o cercetare de teren realizată prin chestionar şi interviuri structurate, faţă-în-faţă, în toate ţările partenere, şi anume Cipru, Irlanda, Italia, Polonia şi România.

 

 

 

Bazându-ne pe rezultatele provenite atât din cercetările de birou (desk) cât şi de teren realizate în ţările partenere, putem trage următoarele concluzii:

·        În anumite ţări participante, cum ar fi Polonia şi Romania, literatura SF este dezvoltată şi este la modă în rândul copiilor  şi al tinerilor. În restul ţărilor participante, ştiinţifico-fantasticul pt. copii şi adolescenţi este într-o fază incipientă. În anumite ţări, cum ar fi Cipru, dezvoltările recente în domeniu arată o apreciere emergentă pt. SF şi pt. dezvoltarea genului SF. Iar când vine vorba despre SF-ul tradus, ştiinţifico-fantasticul american pare a fi binecunoscut în majoritatea ţărilor participante.

·        În toate ţările, nu există foarte multe referinţe referitoare la predarea conceptelor, proceselor sau adevărurilor ştiinţifice prin SF. Acest fapt nu este întâlnit nici în formarea profesorilor şi un număr vast de educatori nu este familiarizat cu SF-ul şi potenţialul lui pedagogic. Totuşi, un număr limitat de practicanţi propun şi aplică activităţi educaţionale interesante care utilizează SF-ul.

·        În toate ţările participante, includerea SF-ului în curriculum este marginală şi limitată, acolo unde ea măcar există. În plus, atunci când se face referinţă la SF, acesta este inclus numai sub categoria literatură şi niciodată în corelaţie cu ştiinţa. Abordările interdisciplinare ale SF-ului sunt rare şi descrise doar la modul general. Valenţele pedagogice şi educaţionale ale literaturii SF nu sunt exploatate complet în educaţie, mare parte a chestiunii fiind lăsată la alegerea profesorilor.

·        În toate ţările, există potenţial pentru ca SF-ul să fie introdus de către profesori dacă aceştia decid astfel, iar majoritatea educatorilor cred că SF-ul ar putea fi util în multe domenii, precum ştiinţele, limba engleză şi comunicare, matematică, studii sociale, educaţie în privinţa mediului şi istorie.

·        Profesorii şi experţii identifică beneficii educaţionale multiple ce derivă din introducerea SF-ului în educaţie: motivaţie mărită a elevilor; abilităţi de limbă şi vocabular; gândire critică; sensitivitate civică şi ecologică; imaginaţie şi stimă de sine; oportunităţi de a explora viziuni ale viitorului şi de a critica prezentul; conştientizarea cognitivă şi critică a elevilor privind ştiinţa; înţelegerea interconexiunilor dintre ştiinţă, tehnologie, cultură, societate şi mediu de către elevi.

·        Există cel puţin 4 tipuri de activităţi pt. utilizarea filmelor şi a altor tipuri de media SF:

·         Folosirea benzilor desenate sau a filmelor pe post de introducere stimulativă a unui nou subiect/ sau a unor noi teme;

·         Examinarea validităţii ştiinţifice a scenelor SF;

·         Vizionarea de filme şi desene SF pt. a studia fenomene şi chiar pt. a face măsurători (folosind tehnologie);

·         Analizarea modului în care ştiinţa, tehnologia şi oamenii de ştiinţă sunt portretizaţi în aceste forme de media.

 

Iată câteva recomandări mai specifice desprinse din raport:

1.    Informarea profesorilor şi a şcolilor în privinţa genului SF şi a potenţialului său

2.    Organizarea de cursuri şi sesiuni de formare pt. profesori

3.    Furnizarea de linii directoare (ghiduri) şi sfaturi pt. profesori

4.    Prezentarea de exemple de bune practică solide, profesorilor

5.    Dezvoltarea de liste de poveşti SF adecvate vârstei

6.    Publicarea de material online, cu access liber care să fie interesant şi gata de a fi folosit de către elevi

7.    Dezvoltarea de activităţi care sunt de mare calitate şi care încurajează explorarea, investigarea şi descoperirile

8.    Adaptarea materialului la niveluri specifice de vârstă

9.    Adaptarea materialului, poveştilor şi activităţilor SciFi-Ed la arii specifice ale unor curriculum-uri specifice şi elaborarea de material care se corelează cu alte materiale didactice (de exemplu, manuale) folosite în prezent

10.                  Utilizarea tehnologiei, producerea de ajutoare vizuale relevante, şi încurajarea folosirii multimedia (sunet, mişcare, video etc.)

 

Revista cu ISSN

Activitatea diferentiata reteta succesul…

ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ  REŢETA SUCCESULUI ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE    Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Preocuparea majoră a fiecărui dascăl trebuie să fie cunoaşterea reală a personalităţii elevilor cu care lucrează, ceea ce îl ajută în...

Read more

Noile tehnologii valorificate in predare…

  NOILE TEHNOLOGII VALORIFICATE ÎN PREDAREA LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE Mocan Nicoleta, profesor limba română, Școala Gimnazială Nr. 1 Săcădat Ultimele două decenii au transformat tehnologia informaţiei şi comunicării (T.I.C.)...

Read more

Using social networks to teach english

USING SOCIAL NETWORKS TO TEACH ENGLISH   Prof. Dumitru Maria Magdalena Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești   In 2007, the British Council led a research activity about how the internet affected students ‘preferences as regards...

Read more

Toolkit Stiintifico-fantastic in Educati…

Toolkit Ştiinţifico-fantastic în Educaţie   Realizat de către UPIT & CARDET pe 28/02/14   Titlul Proiectului:     Ştiinţifico-fantastic în educaţie   Acronimul proiectului:                    SciFiEd   Numărul proiectului:                       527471-LLP-1-2012-1-CY-COMENIUS-CMP   Introducere PARTEA I Toolkit-ul Ştiinţifico-fantastic în Educaţie este cel mai important...

Read more

Acquisition de l expression orale

ACQUISITION DE L’EXPRESSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara     L’acquisition de la compétence de communication orale est tout à fait déroutante pour ceux qui apprennent une langue étrangère. Il s’agit probablement...

Read more

Igiena aparatului reproducator

Igiena aparatului reproducator

IGIENA APARATULUI REPRODUCĂTOR   Prof. Camelia Veronica Cosma Liceul de Artă „Ioan Sima”, Zalău   SEXUALITATEA UMANĂ Sexualitatea umană este un concept care implică mai multe aspecte, aşa cum rezultă din imaginea de mai jos, unde...

Read more

La traduction ecole de tolerance

LA TRADUCTION – ÉCOLE DE TOLÉRANCE                                                                                              Prof. Cipriana-Manuela NICHITA,                                                                                     Colegiul Economic "Ion Ghica" Brăila   "La traduction est, au mieux, un écho."George Borrow                                                               Avant-propos   Abstract La traduction ne peut pas se réduire au...

Read more

Campionatele sportive nationale scolare …

Campionatele sportive nationale scolare 2015   Vezi „Campionatele nationale scolare” - 2015, calendarul competitiilor sportive organizate pentru elevii-sportivi legitimati la unitatile de invatamant cu program sportiv integrat si suplimentar - etapele nationale,...

Read more