Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alaturi de scoala
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Martie 2019 00:00

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ

Prof.inv.primar Gligor Dana

Școala Gimnaziala Cîmpeni

Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

Cercetãrile aratã cã „în programele în care pãrinţii sunt implicaţi elevii au performanţe mai mari la şcoalã decât aceleaşi programe, dar în care pãrinţii nu sunt implicaţi” (Henderson şi Nancy, 1995). Gradul de implicare al pãrinţilor în viaţa şcolarã a copiilor lor influenţeazã şi rezultatele acestora, în sens pozitiv: cu cât pãrinţii colaboreazã mai bine cu şcoala, cu atât notele copiilor sunt mai mari. Educaţia nu este un proces de care este responsabilã în mod exclusiv şcoala, dar nici pãrinţii; este un proces al cãrui succes depinde de colaborarea dintre cele douã pãrţi implicate.

Aşteptãrile pãrinţilor şi atitudinile lor privind educaţia copilului sunt la fel de importante ca şi activitãţile desfãşurate de cadrele didactice. Cei mai mulţi pãrinţi doresc sã fie implicaţi în educaţia copiilor, dar mulţi nu ştiu cum sã devinã implicaţi. Cei mai mulţi profesori simt cã implicarea pãrinţilor este esenţialã, dar mulţi nu ştiu cum sã facã acest lucru. şcoala are nevoie sã încurajeze şi sã promoveze implicarea pãrinţilor ca parteneri.

Educaţia, definitã în termeni foarte generali, este un proces al cãrui scop esenţial este de a uşura o anumitã modificare de comportament. Pãrinţii sunt primii profesori ai copilului, ei începând educarea lui în mediul familial. Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

În general, comportamentul parental este inspirat din propria exterienţã de viaţã a acestora, astfel perpetuând atât aspecte pozitive cât şi negative, pe parcursul mai multor generaţii.

Educaţia pãrinţilor poate fi:


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Linii directoare si idei pentru incorpor…

PARTEA IV Linii directoare şi idei pentru încorporarea SF-ului în diverse domenii educaţionale    Proiectul SciFiEd pune accentul pe (1) furnizarea de instrumente, formare şi consiliere pentru profesori, care să-i asiste în îmbunătăţirea...

Read more

Limba si literatura romana model de subi…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana model de subiect si barem     Vezi subiectul model, precum si baremul de corectare pentru proba de Limba si literatura romana la Evaluarea Nationala, clasa...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more

Rolul modernizator al natiunii

ROLUL MODERNIZATOR AL NAŢIUNII Profesor Petcu Camelia Liceul Tehnologic Măneciu, Judeţul Prahova Herder era de părere că adevăratele culturi se nasc nu pentru a se...

Read more

Abardorarea educatiei din perspectiva dr…

ABORDAREA EDUCAȚIEI DIN PERSPECTIVA DREPTURILOR OMULUI Berea Alexandra-Elena, prof. înv. primar la Școala Gimnazială Nr.5 Piatra-Neamț Școala este un mediu care trebuie să-i pregătească astăzi pe adulții de mâine. Dacă...

Read more

Previziune cataclismica in poezia simbol…

PREVIZIUNE CATACLISMICĂ ÎN POEZIA SIMBOLISTĂ BACOVIANĂ         dr. Ştefan Lucian MUREŞANU     Motto: Vrăjitorilor evului mediu le spun: / - Lăsaţi să clipească ochiul senin deasupra Egipetului,              / Niciodată nu mor martirii dreptăţii. (George...

Read more

Relatia profesor elev

RELAȚIA PROFESOR-ELEV   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am...

Read more

Existenta ca amnezie sau neintelegere pr…

EXISTENŢA CA AMNEZIE SAU NEÎNŢELEGERE PROZA ROMÂNO-AMERICANĂ ,,LADY V.” DE DUMITRU RADU POPA Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: Proza scurtă „Lady V.” de...

Read more