Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII

POLITICI ŞI PROCEDURI

 

 

O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.

 

Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare.  Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.

 

Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:

Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;

Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective; 

Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;

Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;

Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;

Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.

 

În timp ce politicile prezintă intenţia furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, procedurile spun ce anume face furnizorul pentru a îşi pune în practică intenţia. Instrucţiunile de lucru precizează cu exactitate în ce mod va fi implementată procedura de către membrii personalului. Cea mai simplă formă de procedură este diagrama.

 

 

 

Elaborarea unei proceduri

 

Paşii prezentaţi în continuare îi vor ajuta pe furnizorii de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ  în elaborarea propriilor proceduri:

Numele procedurii

Scurtă prezentare a procedurii

Consultarea membrilor personalului care vor pune în practică procedura

Verificarea diagramei (pentru a ne asigura că are sens)

Este nevoie de instrucţiuni de lucru?

Cum se încadrează diagrama în experienţa generală a elevului?

Cum va fi monitorizată procedura pentru a vedea dacă este pusă în aplicare?

Cine va efectua monitorizarea?

Cât de des va fi analizată procedura?

Cine va efectua această analiză?

 

 

 

 

Exemplu de procedură

 

Titlu                                                                                                                                        ___

 

Scop                                                                                                                            ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Aria de cuprindere                                                                                                                 ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Responsabilităţi                                                                                                                      ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Procedură                                                                                                                               ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Documente                                                                                                                             ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

 

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
 

Revista cu ISSN

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Sedative şi somnifere   1. Tranchilizante Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam). Între...

Read more

Activitatea asociatiei sportive scolare

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL X    ACTIVITATEA ASOCIAŢIEI SPORTIVE ŞCOLARE  Art.47. Asociaţia sportivă reprezintă principala formă extraşcolară de organizare a activităţilor competiţionale şi necompetiţionale ale...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII LA ELEVI

STUDIU DE SPECIALITATE DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII LA ELEVI Învãtãtor Ciorbã Ramona Nicoleta Şcoala cu clasele I-IV Popeni, comuna Cãiuti, judetul Bacãu     "Nu uita cã Dumnezeu te-a trimis pe lume sã-L înlocuiesti, sã dai...

Read more

Rezultate examenul de definitivat 2012

Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor   Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au...

Read more

Preocupari literare premergatoare Cercul…

PREOCUPÃRI LITERARE PREMERGÃTOARE CERCULUI LITERAR DE LA SIBIU   Nevodenszki Sorina, institutor Şcoala cu clasele I – VIII Sânandrei, jud. Timis     Victor Iancu, renumit estetician al perioadei interbelice, se aflã printre cei mai...

Read more

Concursul National Viva la Musica Zalau …

Concursul National Viva la Musica Zalau 2016 castigatorii pentru editia a XVIII-a

CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA” CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016 Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a...

Read more

Evaluarea copiilor cu CES

EVALUAREA COPIILOR CU CES   Prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina, Școala cu clasele I-VIII Doba     Dizabilitatea face parte din experienţa umană, fiind o dimensiune a umanităţii. Ea este cea mai puternică...

Read more

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more