Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Copiii de azi parintii de maine
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Martie 2019 00:00

COPIII DE AZI, PĂRINŢII DE MÂINE

- studiu -

prof.înv.preşcolar Cristina Antal

Şcoala Gimnazială "Sf. Ilie"

Topliţa, Harghita

Mass-media propagă uneori violenţa prin publicaţii, emisiuni şi filme care prezintă amănunţit situaţii violente, crime, jafuri, violuri. Aceste comportamente, odată vizionate sau audiate de către copil, îşi lasă amprenta asupra acestuia, fiind fragil, iar apoi copilul se manifestă agresiv, violent.

Este din ce în ce mai evident la grupa de preşcolari, comportamentul lor impulsiv, agresiv, tulburările de limbaj, impulsivitatea, incapacitatea de a se concentra. Acest fenomen este observabil indiferent de mediul de provenienţă al copiilor atâta timp cât mass-media este prezentă la tot pasul.

Copilul contemporan nu-si poate imagina casa lipsită de televizor, calculator, telefon, primind încă de mic puternica influenţă mass-media care îi conturează de multe ori o imagine eronata asupra lumii. De aici pleacă multe probleme, începând cu violenţa programelor tv şi ajungând la izolarea de societate cauzată de multele ore petrecute în faţa televizorului şi/sau a calculatorului. Tot de aici copilul copiază comportamente, le ia drept model pentru că de cele mai multe ori nu se produce discernământul între bine şi rău.

Scopul studiului

- identificare măsurii în care părinţii, direct responsabili fiind, conştientizează expunerea preşcolarilor la efectele negative ale mass-media ;

- identificare acelor medii care au impactul cu rezonanţa cea mai drastică asupra comportamentului copiilor ;

Grup ţintă

- douăzeci de părinţi ai copiilor incluşi în studiu.

Modalităţi de realizare a studiului

În cazul părinţilor, aceştia au fost solicitaţi în a răspunde unui chestionar.

Chestionarul pentru părinţi

1. Cât de des ascultă copilul d-tră radioul?

2. Are copilul d-tră acces la ziare şi reviste care conţin imagini prezentând violenţă, agresivitate?

3. Consideraţi adecvat pentru educaţia copilului d-tră ca el să aibă acces la publicaţii, emisiuni, filme care nu corespund vârstei lor?

4. Câte ore urmăreşte copilul d-tră, în medie, pe zi, programele TV?

5. Se întâmplă ca uneori copilul d-tră să urmărească împreună cu d-tră emisiuni TV interzise vârstei lor, doar pentru că d-tră le urmăriţi?

6. Câte ore pe zi petrece copilul d-tră jucându-se la calculator?

7. Care sunt emisiunile favorite ale copilului d-tră?

8. Ce măsuri aţi luat pentru a interzice sau limita accesul copilului d-tră la publicaţii sau emisiuni care pot dăuna educaţiei lui?

Interpretarea rezultatelor

Rezultatele chestionarului sunt următoarele:

La prima întrebare, Cât de des ascultă copilul d-tră radioul? răspunsurile au fost în unanimitate: În fiecare zi.

A doua întrebare: Are copilul d-tră acces la ziare şi reviste care conţin imagini prezentând violenţă, agresivitate? Şaisprezece părinţi au recunoscut că, copilul lor are acces la materiale care prezintă scene violente.

Întrebarea a treia: Consideraţi adecvat pentru educaţia copilului d-tră ca el să aibă acces la publicaţii, emisiuni, filme care nu corespund vârstei lor? Şocant este faptul că treisprezece părinţi din cei douăzeci chestionaţi consideră că este bine pentru copilul lor să aibă acces la materiale mass-media cu caracter violent tocmai „pentru a se obişnui cu ele”, motivează ei.

Întrebarea a patra: Câte ore urmăreşte copilul d-tră, în medie, pe zi, programele TV? Şapte părinţi au răspuns că, copilul lor urmăreşte programele TV mai puţin de două ore pe zi, unsprezece au declarat între două şi trei ore iar doi au recunoscut că, copilul lor urmăreşte emisiunile TV peste trei ore pe zi.

Întrebarea a cincea: Se întâmplă ca uneori copilul d-tră să urmărească împreună cu d-tră emisiuni TV interzise vârstei lor, doar pentru că d-tră le urmăriţi? Nici un părinte nu a declarat că din întâmplare copilul lor urmăreşte împreună cu ei emisiuni care nu corespund nivelului de vârstă.

Întrebarea a şasea: Câte ore pe zi petrece copilul d-tră jucându-se la calculator? Copiii având o vârstă fragedă şi unele familii fiind lipsite de prezenţa calculatorului la domiciliu, doar trei dintre părinţi spun că preşcolarul petrece ceva timp jucându-se la computer.

Întrebarea a şaptea: Care sunt emisiunile favorite ale copilului d-tră? Toţi părinţii au indicat programele de desene animate.

Întrebarea a opta: Ce măsuri aţi luat pentru a interzice sau limita accesul copilului d-tră la publicaţii sau emisiuni care pot dăuna educaţiei lui? Ca măsuri părinţii au enumerat: trimit copilul la joacă în aer liber, nu urmăresc nici ei anumite emisiuni dacă copilul este cu ei, nu lasă publicaţii la îndemâna lor.

Măsuri ameliorative

Lectorate cu părinţii pe teme ca „Influenţa mass-media asupra preşcolarului”.

Concluzii

Oricât am vrea să-l ferim pe copilul mic de influenţa mass-media, acest lucru este imposibil. Comportamentele agresive, impulsivitatea şi atitudinea negativa sunt copiate după modelul prezentat de mass-media. Reclamele, publicaţiile obscene, filmele pentru adulţi, violenţa programelor tv îl înconjoară. Important este felul în care este ajutat copilul să înţeleagă ceea ce i se întâmplă şi cum să răspundă influenţelor care îl înconjoară.

 

Bibliografie:

- Bocoş M. - Cercetarea pedagogică, ed. Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2003;

- Baban A. -Consiliere educaţională, Imprimeria Ardealul , Cluj-Napoca, 2001-


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Spring Day in Europe

VALENŢE EDUCATIVE ALE PROGRAMULUI ,,SPRING DAY IN EUROPE”   Prof. Oltea Preluca Şcoala cu clasele I-VIII “Ion Creangã” Suceava   O zi de primãvarã pare, la prima vedere, o zi ca oricare, una din zilele...

Read more

Sanatatea fizica si psihica sub spectrul…

SĂNĂTATEA FIZICĂ ȘI PSIHICĂ SUB SPECTRUL BULLYING-ULUI Profesor educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare pentru Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca ...

Read more

Lucrarea practica la educatie tehnologic…

LUCRAREA PRACTICĂ LA EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ, ÎNTRE CLASIC ȘI MODERN Profesor Ioana – Camelia Suciu Școala Gimnazială “Octavian Goga” Cluj–Napoca Lucrarea se dorește a fi o pledoarie pentru utilizarea lucrărilor practice...

Read more

Aplicatii ale nanotehnologiilor

Aplicatii ale nanotehnologiilor

III. APLICAŢII ALE NANOTEHNOLOGIILOR III.1. Materiale textile Nanotehnologia poate fi utilizată pentru a crea materiale textile cu performanţe superioare, fără a le compromite calităţile acestora referitoare la aspect, calitate...

Read more

Calin file din poveste

CĂLIN (file din poveste)   Ileana Faur, proferor Limba şi Literatura română           Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Poemul Călin( file din poveste) este unul dintre cele mai dragi copiilor.  Fiecare dintre noi ne...

Read more

Categorii

CATEGORII Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt...

Read more

Studierea unui buletin de analize medic…

STUDIEREA UNUI BULETIN DE ANALIZE MEDICALE prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Fiecare om trebuie să pună preț pe sănătatea proprie...

Read more

Fisa de asistenta la ora de dirigentie c…

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE   DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE     I. DATE GENERALE:   Data   Clasa   Ora   Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)   Specialitatea   Vechimea în învăţământ   Gradul didactic   Tema   Participanţi (elevi) Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi Alţi participanţi   Observator(director, responsabil comisia...

Read more