Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Documente necesare la inspectii RODIS
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30

 

1. LA NIVELUL DIRECTORULUI

 

Nr. crt.

Tipul documentului

Numele documentului

1.

Documente de proiectare

1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.

1.2. Oferta educaţională a unităţii.

1.3. Planul managerial anual.

1.4. Programe manageriale semestriale.

2.

Documente de evidenţă

 

2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)

2.2. Statul de funcţii.

2.3. Organigrama unităţii şcolare,

2.4. Cartea de onoare a unităţii.

2.5. Regulament de ordine interioară.

2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.

2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).

2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice

2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)

2.10. Schema orară pe nivel de studiu

2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.

2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.

2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale

2.14. Dosar privind siguranţa în muncă

2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică

2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.

2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc

2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc

2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar

2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice

 

3.

Documentele Consiliului Profesoral

3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.

3.2. Registrul de procese verbale.

3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):

-           Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;

-           Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.

4.

Documentele Consiliului de Administraţie

4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.

4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.

4.3. Registrul de procese verbale.

4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.

4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)

4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs

4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii

4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)

5.

Documentele Consiliului Şcolar

5.1. Componenţa.

5.2. Rapoarte de analiză.

6.

Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea  calităţii în şcoală

6.1 Regulament, strategie

6.2 Componenţa, decizie de constituire

6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire

7.

Documentele Compartimentului Contabilitate

7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.

7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.

7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.

7.4  Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.

8.

Documentele Compartimentului Administrativ

8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine

8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor

8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc

 

 

 

 

2. LA NIVELUL DIRECTORULUI ADJUNCT (în cazul în care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi solicitate directorului unităţii de învăţământ)

 

 

Nr. crt.

Tipul documentului

Numele documentului

1 

Documente de proiectare

1.1 Contract de management, fişa postului, decizie

1.2 Grafic de control al directorului adjunct

2

Documente de evidenţă

2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/cadre didactice 

2.2. Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.

2.3 Orarul şcolii, comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar

2.4 Graficul serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi

2.5 Planificarea şi evidenţa concediilor pentru cadrele didactice

2.6 Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)

2.7 Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare

2.8 Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza raportărilor şefilor de catedră)

2.9 Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare

3

Documentele comisiilor/catedrelor

3.1 Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.

3.2. Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice

3.3. Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.

3.4. Graficul de interasistenţă.

3.5. Lista cu elevii capabili de performanţă.

3.6. Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare

3.7 Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora – dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de examen)

3.8. Program de pregătire:

-         pentru elevii performanţi;

-         pentru recuperare;

-         pentru examene naţionale.

3.9 Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.

3.10. Graficul activităţilor metodice

3.11. Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare avizate de I.S.J.

3.12. Instrumente de evaluare şi notare;  bareme minimale

3.13. Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.

3.14. Organizarea recapitulărilor finale.

3.15. Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele anuale, în baza unui raport motivat.

3.16. Documente privind cercetarea pedagogică.

3.17. Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.

3.18 Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale

4

Documentele laboranţilor.

4.1. Program de activitate semestrială.

4.2. Raport anual.

5

Documentele bibliotecarei.

5.1. Program de activitate anuală.

5.2. Program de activitate semestrială.

5.3. Registrul de organizare a fondului de carte.

5.4. Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.

5.5. Evidenţa activităţilor (organizarea sau participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)

6

Documentele privind perfecţionarea cadrelor didactice.

6.1. Programe de perfecţionare.

6.2. Evidenţa perfecţionării.

6.3. Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.

7

Documentele cadrelor didactice.

7.1. Proiectare anuală.

7.2. Planificări calendaristice semestriale.

7.3. Proiectarea unităţilor de învăţare.

8

Documentele Coordonatorului de proiecte şi programe educative

8.1 Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor

8.2 Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi în timpul vacanţelor şcolare

9

Consiliul elevilor -NUMAI LA UNITĂŢILE LICEALE!

9.1 Componenţă 

9.2 Procese-verbale ale activităţilor şi iniţiativelor CE

10

Comitetul Reprezentativ al părinţilor

10.1 Componenţă

10.2 Procese-verbale lectorate cu părinţii

 

 

3. SECRETARIAT

 

Nr. crt.

Tipul documentului

Numele documentului

1.

Documente de evidenţă

1.1 Registrul de inspecţii.

1.2 Statul de funcţii al şcolii

1.3 Fişele posturilor

1.4 Cataloage (grupe, clase)

1.5 Condica de prezenţă a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar

1.6 Registre matricole

1.7 Registre de evidenţă şi eliberare a actelor de studii (diplome, certificate, adeverinţe provizorii, cotoare  diplome, stoc acte studii).

1.8 Registrul de evidenţă cărţi de muncă

1.9 Caietul de procese-verbale ale profesorilor de serviciu pe şcoală

1.10  Dosarele personale ale cadrelor didactice

1.11 Contracte de muncă individuale ale personalului din unitate

1.12 Procesele-verbale pentru examenele de corigenţă, dosare complete

1.13 Documente privind înscrierea/examenele de absolvire ale elevilor

1.14 Documente privind mişcarea elevilor (legalitatea transferărilor, examene de diferenţă, confirmări foi  matricole trimise - primite)

1.15 Registrul de intrări-ieşiri

1.16 Dosar cu bursele şcolare ale elevilor

1.17 Registru note telefonice

1.18 Evidenţa carnetelor de alocaţie

1.19 Dosare de corespondenţă cu I.S.J., MECT, alte instituţii, acţiuni, comunicări, note, circulare etc.).

1.20 Existenta si starea arhivei.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42
 

Revista cu ISSN

Tratarea diferentiata a elevilor modalit…

STUDIU- TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR- MODALITATE DE STIMULARE A RANDAMENTULUI ȘCOLAR Prof. înv. primar Gligor Dana Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Diferenţierea şi individualizarea instruirii constituie o problemă pedagogică veche, dar...

Read more

Rolul educatiei fizice si sportului in i…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL I ROLUL EDUCAŢIEI FIZICE ŞI SPORTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR   Art.1. Educaţia fizică şi sportul sunt componente ale educaţiei globale, prin...

Read more

Test geografie clasa a XI-a

Test geografie – clasa a XI-a     I. Definiţi noţiunile: mediu antropizat, ecosistem, hazarde naturale,  despăduriri.          16 puncte     II. Precizaţi trei categorii de procese majore care determină degradarea solului. Explicaţi fiecare proces major...

Read more

Dintre proiectele noastre

Dintre proiectele noastre

Dintre proiectele noastre ... Liceul de Arta "Ioan Sima" Zalau   "O alimentatie sanatoasa" Profesor Cosma Camelia

Read more

Importanta terapiei prin joc pentru elev…

IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ   Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş    Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul....

Read more

Raport incheiat in urma inspectiei temat…

ANEXA Nr. 6   la regulament   INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI ................./INSPECTORATUL SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI Nr. de inregistrare: ............................................   RAPORT INCHEIAT IN URMA INSPECTIEI TEMATICE   - model -   Unitatea de invatamant/institutia...

Read more

Educatia estetica si artistica

EDUCATIA ESTETICA SI ARTISTICA   Conceptul de estetica si educatie estetica Conceptul de estetica isi are originea in limba greaca: aisthesis, aisthetikos ceea ce se refera la sensibil, placut, frumos. Estetica este stiinta...

Read more

Reguli de ameliorare a comunicarii didac…

REGULI DE AMELIORARE A COMUNICĂRII DIDACTICE Oprescu Eugenia - profesor Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roşiori de Vede Formarea competenţelor comunicative constituie un obiectiv...

Read more