Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Drogurile si efectele lor asupra organismului
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Mai 2015 09:12

DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI

Prof. Camelia Cosma

Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău

Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău

Drogurile sunt substanţe naturale sau sintetice care acţionează asupra organismului şi mai ales asupra creierului influenţând activitatea acestuia cu modificarea gândirii şi a comportamentului uman normal. Cauzele consumului de droguri sunt:

  • Influenţa negativă a celor din jur curiozitatea

  • Ignoranţa, ameliorarea oboselii

  • Obţinerea relaxării prin euforie sau visare

  • Creşterea capacităţii intelectuale

  • Fuga faţă de realitatea înconjurătoare.

    Consumul repetat al drogurilor duce la dependeţă fizică şi psihică.

    Modul de administrare al drogurilor:

    -prin fumat,

    -prin inhalare,

    -prin injectare intravenoasă, intramusculară, subcutanată.

    Clasificarea drogurilor

    1.Produse depresive ale S.N.C: Opiumul-extrasul unei plante erbacee asemănătoare cu macul roşu, este fumat în pipă degajând un miros acru, înţepător. Fumătorul de opium devine palid, slab, cu privirea fixă, pupila contractată, şi devine indiferent faţă de mediul înconjurător.

    Morfina acţionează asupra centrului durerii, în prima fază produce o senzaţie de binefacere şi euforie dar consumată îndelung provoacă vărsături, contracţia pupilei, hipertensiune, tremurături, dureri abdominale. Heroina-produs toxic cu acţiune euforică rapidă prin consumare produce contractarea pupilei, vărsături, depresie respiratorie, hipertensiune, hipersecreţie nazală, lacrimală, sudorală.

    2.Produse stimulente ale S.N.C. sunt: Cocaina produce o stare de euforie şi neîncredere în sine; dependenţa se manifestă prin: hipertermie, transpiraţie abundentă, dilatarea pupilelor, hipertensiune arterială, accerelarea ritmului cardiac şi respirator, schizofrenie, paranoia.

    Crack-ul, produs care se fumează determină după o fază de euforie depresie însoţită de greţuri cu grave tulburări pulmonare, cardiace şi psihice.

    Amfetaminele sunt stimulente ale vigilenţei utilizate ca medicament sub formă de comprimate, pudră sau lichid fiole. Ele fac să dispară senzaţia de oboseală, stimulează activitatea mentală şi dau senzaţia de stare placută. Dependenţa se manifestă prin dureri de cap, febră, H.T.A., insomnie, dificultăţi respiratorii.

    3.Produse perturbatorii ale S.N.C-cannabis (cânepa) în întrebuinţarea sa ca drog se prezintă sub trei forme:-iarba de cânepă,

    -haşişul,

    -uleiul de cânepă.

    Poate fi consumată amestacată cu tabac fumându-se în ţigări sau pipă. Consumul ei produce o stare de euforie sau uşoară excitaţie urmată de confuzie mentală, modificarea percepţiilor senzoriale, scăderea rezistenţei imunitare şi creşterea riscului infecţiilor bronho-pulmonare, tendinţă de marginalizare, lenevire.

    L.S.D.-ul produs halucinogen foarte puternic determină halucinaţii exprimate prin perceperea deformată a sunetelor şi culorilor. Mescalina prin consumare creează o stare de bună dispoziţie urmată de ameţeli, vărsături, transpiraţii, tahcardie, coşmaruri, psihoze. Ciupercile halucinogene produc o stare de vertij cu alterararea senzaţiilor spaţiotemporale, halucinaţii auditive şi vizuale.

    Inhalanţii cuprind o serie de substanţe chimice ca: benzina, toluenul, acetalul de etil, tetraclorura de carbon, acetone care există în componenţa unor cleiuri, vopsele, solvenţi, carburanţi. După inhalare primele senzaţii sunt de euforie şi beţie apoi degenerează în greaţă şi migrene cu afectarea în timp a circulaţiei sanguine, a ficatului, inimii, rinichilor, sistemului nervos.

    Ce putem face împotriva consumului de droguri?

    Pentru noi-informare despre droguri (ce sunt, cum acţionează, efectele imediate şi tardive ale consumului de droguri). Pentru prieteni şi cunoştinţe–să le împărtăşim cunoştinţele noastre despre droguri, să-i sprijinim în caz de nevoie. Pentru societate să ne asumăm responsabilităţi, să ne implicăm în prevenirea consumului de droguri.

    Cum îţi poţi ajuta prietenul sau prietena dacă se droghează?

    Ar fi indicat să discuţi cu el sau ea despre părerile tale în legătură cu această problemă. Dacă îţi refuză ajutorul nu trebuie să te simţi ofensat, trebuie să-l înţelegi. Insistă să accepte şi o consultaţie specializată (psiholog, psihiatru) pentru un sfat competent.

 

Revista cu ISSN

Onomastica auxiliar pretios pentru recon…

ONOMASTICA – AUXILIAR PREŢIOS PENTRU RECONSTITUIREA TRECUTULUI   Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Studiul îşi propune să descifreze mesajul istoriei ţinutului „zona Făgetului”, zonă păstrătoare a unor...

Read more

Reprezentari ale Babei Dochia in literat…

REPREZENTĂRI ALE BABEI DOCHIA ÎN LITERATURĂ   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timișoara               Studiul de faţă urmăreşte o trecere în revistă a modului în care Baba Dochia este reprezentată în...

Read more

Educatia formala

EDUCATIA FORMALA   O definitie a  educatiei formale a fost data de  catre Philip Coombs, conform careia educatia formala este “sistemul educational structurat ierarhic si gradat cronologic, pornind de la scoala primara...

Read more

Suflet garbov in preajma luminii

SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci....

Read more

Mitul propriu zis si modelul mitic in le…

ITUL PROPRIU-ZIS ŞI MODELUL MITIC ÎN ,,LES TROIS GRACES” DE MIRCEA ELIADE Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: În opera ,,Les Trois Graces” Mircea...

Read more

Calendar desfasurare concurs corpul nati…

Calendarul desfăşurării concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional, sesiunea 2012, seria a 2-a     CALENDARUL desfăşurării concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru...

Read more

Romanii de peste hotare

ROMÂNII DE PESTE HOTARE - studiu de caz -   Prof. Dimitriu Alina Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman     Câti români stiu cã alfabetul latin a fost folosit mai întâi într-o lucrare în aromânã?...

Read more

Sub semnul creativitatii

SUB SEMNUL CREATIVITĂŢII Prof. înv. primar Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Scopul esenţial pe care îl urmăreşte învăţământul este dezvoltarea gândirii. Prin urmare...

Read more