Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatia Globala abordarea pedagogica si metode
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:04

EDUCAŢIA GLOBALĂ

 - REPERE METODOLOGICE -

 

 

3.      ABORDAREA PEDAGOGICĂ ŞI METODE 

Strategiile pedagogice frecvente utilizate în predarea educaţiei globale se disting prin:

·        centrarea pe elev – nu numai în ceea ce priveşte metodele, ci şi interesele de cunoaştere ale acestuia;

·        utilizarea dialogului – actul dialogic implică un procres continuu de explorare critică şi creativă a lumii;

·        promovarea relaţionării cunoştinţelor;

·        dezvoltarea gândirii critice

·        promovarea valorilor şi formarea atitudinilor,

·        promovarea abordării holistice a problemelor,

·        identificarea nevoilor comunităţii.

În general, strategia pedagogică specifică educaţiei globale include un proces de pregătire, reflecţie, contribuţie personală la abordarea temei supuse discuţiei, astfel încât toti participanţii la activităţi să evalueze nevoile/cauzele generatoare ale unor fenomene, să dezvolte propuneri, să creeze planuri de acţiune şi să împărtăşească rezultatele acţiunilor lor.

 

Metodele selectate în procesul educaţional urmăresc atingerea obiectivelor exprimate prin verbe ca: a identifica, a înţelege, a analiza, a argumenta,  a sintetiza, a aplica,  a acţiona, a evalua. Astfel, metodele trebuie să fie:

·        interesante, atractice, motivante, provocatoare, participative, diverse,

·        să determine identificarea informaţiilor credibile;

·        să stimuleze simularea, reflecţia, gîndirea critică, implicarea, asumarea responsabilităţii,

·        să înveţe şi să educe în acelaşi timp,

·        să promoveze dialogul şi respectul pentru opiniile participanţilor;

·        să promoveze valorile.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:49
 

Revista cu ISSN

Integrarea copiilor cu deficienta de auz

INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENŢĂ DE AUZ   Martinconi Noemi, profesor de psihopedagogie specială Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă ,,Alexandru Roşca Lugoj”   Deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului şi,...

Read more

The european intercultural communication

THE EUROPEAN INTERCULTURAL COMMUNICATION Profesor Jianu Camelia Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin               Abstract             Objectives of the new European agenda for culture are defined around three main aspects: cultural diversity and intercultural dialogue; stimulation...

Read more

Cadrele didactice titularizabile in ulti…

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata   Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele...

Read more

Experienta la Montpallier

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER     Prof. Burghiu Marta Cristiana, Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi       Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în...

Read more

Violenta argumente si contra argumente p…

VIOLENŢA ARGUMENTE ŞI CONTRA-ARGUMENTE PENTRU SANCŢIUNE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu     Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.   Argumente pro: §         elaborarea prin colaborare...

Read more

Sfintii in zeghe la invierea domnului si…

SFINȚII ÎN ZEGHE LA ÎNVIEREA DOMNULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS Profesor educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare...

Read more

Ipostazele elevului in selectia comparar…

IPOSTAZELE ELEVULUI ÎN SELECȚIA, COMPARAREA ȘI ANALIZA SURSELOR BIBLIOGRAFICE Profesor educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare pentru Educația Incluzivă/...

Read more

The Learner Centered Model Of Teaching A…

THE LEARNER-CENTERED MODEL OF TEACHING AND LEARNING                                                         Prof. Popescu Mihaela Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj     The learner-centered model of teaching and learning is the method emphasizing the goal of the current teaching...

Read more