Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experienta la Montpallier
Joi, 08 Aprilie 2010 00:00

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER

 

 

Prof. Burghiu Marta Cristiana,

Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi

 

 

 

Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în luna iulie, a reprezentat o experienţă de neuitat, în timpul căreia am relaţionat cu profesori de limba franceză din peste cincisprezece ţări francofone, ocazie cu care am dobândit anumite competenţe, în funcţie de modulele la care am participat, sub atenta îndrumare a domnilor profesori francezi.

 

 În perioada 06.07.2009 - 17.07.2009, în Franţa, în oraşul Montpellier, la Institut Européen de Français a avut loc stagiul de formare continuă pentru profesori sub titlul Stage de perfectionnement pour professeurs européens de francais: Innover pour motiver, stagiu la care am participat prin obţinerea unui grant Comenius, acţiunea Mobilităţi individuale. Cursul a adunat profesori de limba franceză din peste zece ţări francofone, înlesnind stabilirea unor relaţii profesionale fructuoase.

În cadrul acestui stagiu am avut deosebita plăcere de a lucra cu formatori precum doamna profesor Saliha Ouldyerou, coordonatoarea pedagogică, Inka Maas, Céline Ledoux, Anne Igual, Melody Beltran, Sophie Latour, Laure Maugeais, Magali Justice, persoane comunicative, deschise la nou, care ne-au transmis cunoştinţele necesare în vederea unor activităţi practice de perfecţionare a competenţelor diverse lingvistice, de expresie şi înţelegere orală şi scrisă, plecând de la diferitele materiale şi documente autentice, de tip audio, video.

Astfel, interacţiunea de grup şi activităţile frontale au dus la fluiditate şi încredere în utilizarea limbii, la o îmbogăţire a registrelor de limbă şi la o achiziţionare a competenţelor specifice recente, impuse de Cadrul Comun European de Referinţă. Printre acestea se numără: achiziţionarea noilor metodologii de predare-învăţare, achiziţionarea ultimelor variante stilistice a limbii contemporane, metode de utilizare a instrumentului informativ-Internetul, precum şi comunicarea în contactul cotidian cu locuitorii nativi.

Toate aceste competenţe au fost înscrise de doamnele profesori formatori într-un document numit Mobilitatea Europass, document european normalizat care furnizează detaliile şi rezultatele exprimate în termenii competenţelor sau rezultatelor academice, obţinute de către o persoană, oricare i-ar fi vârsta, nivelul de studii sau situaţia profesională, în cursul unei perioade petrecute într-un alt stat european.

În urma acestei experienţe frumoase şi inovatoare, elevul este cel care a beneficiat de multitudinea de noutăţi în procesul de învăţare, dar şi de materiale de tipul albumelor de civilizaţie şi istorie, de cărţi şi enciclopedii, de caiete de lucru, cd-uri şi dvd-uri, pliante şi alte materiale de informare, pe care le-am procurat prin participarea la prezentări de carte ale Editurilor Clé International, Didier, care au avut loc în curtea Institului European din Montpellier.

Aşa experienţă este de dorit în fiecare an, în care programul Comenius dispune de resursele financiare pentru pregătirea personalului didactic.

 

Bibliografie:

Bourgeois René, Eurin Simone, La France des régions, PUG, Grenoble, 2001

www.anpcdefp.ro

http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/InformationOn/EuropassMobility.csp

http://www.imef.fr/


Ultima actualizare în Miercuri, 07 Aprilie 2010 22:15
 

Revista cu ISSN

Titu Maiorescu si I L Caragiale consonan…

TITU MAIORESCU ŞI I. L. CARAGIALE CONSONANŢE SPIRITUALE    Prof.drd.GABRIELA IONESCU Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu, Gorj   Rezumat: Dintre iluştrii contemporani ai lui T. Maiorescu, acela care a rezonat cel mai profund cu teoriile şi...

Read more

Bacalaureat 2011 rezultate

Bacalaureat 2011 - Rezultate     Pe masura centralizarii, rezultatele si notele pentru judetele tarii pot fi vazute si pe pagina online edu.ro, site-ul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Rezultatele sunt actualizate periodic,...

Read more

Metode alternative de evaluare la matema…

METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE LA MATEMATICĂ Prof. GARCEA FLORIN CATALIN ŞCOALA GENERALĂ NR. 1 – MOTRU Acest articol prezintă metodele alternative de evaluare, care...

Read more

Principiile invatarii incluzive prin coo…

PRINCIPIILE ÎNVĂŢĂRII INCLUZIVE PRIN COOPERARE Prof. Popa Brînduşa-Georgiana Liceul Tehnologic ”Mihai Busuioc” Pașcani Educaţia incluzivă prevede schimbarea și adaptarea continuă...

Read more

Tehnici de explorare a textului in cadru…

TEHNICI  DE EXPLORARE A TEXTULUI  ÎN CADRUL  SISTEMELOR DE ÎNVĂŢARE   Profesor  ANASIA  SIMONA, GRUPUL  ŞCOLAR  INDUSTRIAL  de  MARINĂ,  GALAŢI     The article depicts the way computers and humans work together in order to analyze different...

Read more

Literatura pentru copii

 LITERATURA PENTRU COPII      Prof. Octavian Horia Minda  Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş   Literatura pentru copii îi introduce pe elevi într-un alt univers, cel al ficţiunii. Cărţile pentru copii sunt obiecte culturale...

Read more

Softuri pentru harti mentale

SOFTURI PENTRU HĂRȚI MENTALE Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă noțiunea de hartă mentală, importanța utilizării acesteia în activitatea...

Read more

HORA - EXPRESIE A VITALITATII POPORULUI …

HORA – EXPRESIE A VITALITÃŢII POPORULUI ROMÂN Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” Baia Mare   Hora, joc popular românesc, a devenit de-a lungul...

Read more