Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Forme ale educatiei
Marţi, 28 Iunie 2011 00:00

FORME ALE EDUCATIEI

 

In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:

- educatia formala (oficiala),

- educatia non-formala (extrascolara),

- educatia informala (spontana).

Clasificarea formelor educatiei angajeaza doua categorii de criterii valorice:

a) Criteriul  proiectarii care delimiteaza intre formele educatiei institutionalizate:

- care au in vedere realizarea unor finalitati specifice, intr-un cadru institutionalizat - educatia formala si educatie nonformala,

- forma educatiei neinstitutionalizata (“realizata implicit, fara obiective specifice institutionalizate”) - educatia informala.

b)  Criteriul organizarii conform caruia diferentiem educatia realizata pe baza unor actiuni explicite si influente implicite - educatia formala si educatia nonformala, si  educatia realizata doar pe baza unor influente implicite - educatia informala.

 

In analiza celor trei forme ale educatiei vom folosi opt criterii:

1. etimologia termenului,

2. definirea conceptului,

3. dezideratele urmarite,

4. trasaturile caracteristice,

5. evaluarea,

6. avantajele si importanta,

7. elementele critice,

8. dezvoltarea domeniului.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Marţi, 05 Iulie 2011 09:36
 

Revista cu ISSN

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR     Inst. Aftinescu Dorina Florina Şcoala cu Clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj     Introducerea organizatorului cognitiv, ca metodã, ilustreazã principiul diferentierii progresive si serveste aceastã functie în raport cu orice...

Read more

Memorii Adolescenta lui Mircea Eliade it…

MEMORII Adolescenţa lui Mircea Eliade – itinerariu spiritual   Dragomir Marian, Colegiul Tehnic “Elie Radu” Ploieşti     Characterized as "an exciting Bildungsroman, the only of its kind in our language" by Serban Cioculescu, the autobiographical...

Read more

Grupuri de lucru evaluari examene si con…

Grupuri de lucru evaluari, examene si concursuri nationale 2015-2016 Vezi apelul pentru selectia cadrelor didactice in grupurile de lucru pentru evaluarile, examenele si concursurile nationale din...

Read more

Campul lexical semantic concepte operato…

CÂMPUL LEXICAL SEMANTIC - CONCEPTE OPERATORII Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea În concepția lui Eugen Coșeriu conceptele operaționale cu care trebuie să...

Read more

Activitati si documente ale coordonatori…

Principalele activitati si documente care vor sta in atentia coordonatorilor de centre metodice/sefilor de comisii metodice    La inceputul fiecarui semestru, coordonatorii de centre metodice, sefii de cercuri pedagogice/ sefii de comisii metodice...

Read more

Rolul educatiei fizice si sportului in i…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL I ROLUL EDUCAŢIEI FIZICE ŞI SPORTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR   Art.1. Educaţia fizică şi sportul sunt componente ale educaţiei globale, prin...

Read more

Scoala Altfel activitati pentru clasele …

ACTIVITATEA NR. 1 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi   1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele primare 2.     Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi...

Read more

Scrierea in viata de zi cu zi

SCRIEREA ÎN VIAȚA DE ZI CU ZI Ielciu Lucica, profesoară de limba și literatura română Școala Gimnazială Nicolae Titulescu, Cluj-Napoca A scrie înseamnă înainte...

Read more