Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Interpretare chestionar Education Technology for World Class Learning
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00

Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice

de la Mark Twain International School

 

Education Technology for World Class Learning

La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice au răspuns afirmativ, astfel:

    

 

editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice

80%

realizarea unor activități didactice

60%

realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii

80%

documentarea pentru realizarea lecțiilor

50%

realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii

20%

realizarea unor jocuri didactice

40%

vizionarea unor filme cu caracter didactic

50%

vizionarea unor filme cu caracter didactic

40%

evaluarea elevilor

40%

realizarea altor sarcini incluse în fișa postului

(completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.)

80%

pentru dezvoltarea profesională personală

70%

pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi

60%

 

     La a doua întrebare, referitor la cât de des utilizează cadrele didactice calculatorul în timpul activităților cu copiii rezultatele au fost următoarele:

 

 

zilnic

  5%

de 2- 3 ori pe săptămână

45%

o dată pe săptămână

35%

o dată pe lună

10%

foarte rar

5%

   

     Referitor la dificultățile întâmpinate în utilizarea calculatoarelor din școală, răspunsurile au fost următoarele:

 

 

probleme tehnice în timpul desfășurării orelor

10%

software educațional insuficient pentru materia pe care o predați

50%

timp insuficient pentru pregătirea orelor

30%

formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație

10%

 

     De administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar se ocupă:

 

 

cadrele didactice

30%

un administrator de sistem angajat de școală

70%

elevii

  0%

o firmă specializată, prin contract

  0%

 

     Cadrele didactice consideră că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:

 

 

ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare)

80%

crește randamentul profesorului

60%

încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic

60%

atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu

80%

dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul

80%

facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi

30%

promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă

40%

permite o învățare individualizată, personalizată

40%

favorizează învățarea activă, interactivă, participativă

80%

îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ

  0%

 

     Cadrele didactice utilizează TIC pentru următoarele tipuri de activități:

 

 

 

deseori

  rareori

   niciodată

elevii învață să utilizeze diferite programe pe

calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe

Internet, de comunicare)

   90%

    10%

     0%

elevii caută informații pe Internet

   90%

     10%

     0%

predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice

   60%

      40%

     0%

elevii lucrează individual, utilizând TIC

   70%

      30%

     0%

elevii lucrează în grup, utilizând TIC

   40%

      50%

    10%

activități al căror produs îl consituie un produs

multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe

calculator)

   20%

      50%

    30%

activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să

exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse

TIC și/ sau Internetul

   20%

    30%

    50%

 

    Cadrele didactice consideră că  predarea și învățarea cu ajutorul TIC:

 

 

are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor

90%

nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor

10%

influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor

  0%

 

     În ceea ce privește tratarea diferențiată a elevilor, cadrele didactice au următoarea părere:

 

 

elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult

timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez  tratarea diferenţiată în manieră tradițională

50%

realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul

TIC

50%

 

    

 

 

 

 

Așa cum se observă, în Scoala Internațională Mark Twain, calculatoarele se utilizează într-o măsură foarte mare, acest lucru fiind foarte mult ușurat de achiziționarea unui notebook pentru fiecare copil din școala primară. Astfel, nu mai apar probleme legate de utilizarea acelorași calculatoare de către un număr prea mare de copii sau de timpul care se pierde în unele școli pentru a duce copiii în laboratoarele de informatică. Acest lucru este însă posibil pentru că este vorba despre o școală particulară, finanțată de către părinții copiilor.

 

Ultima actualizare în Duminică, 10 Iunie 2012 15:59
 

Revista cu ISSN

Experienta interactiva elearning

EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud   Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu...

Read more

Schimbari in programa de invatamant din …

SCHIMBĂRI ÎN PROGRAMA DE ÎNVĂțĂMÂNT DIN TOAMNĂ MEN aduce schimbări privind programa de învățământ pentru anul școlar 2014-2015. Se pare că cei mai afectați vor fi elevii din clasele I-IV. Astfel, Ministerul...

Read more

Admiterea in ciclul inferior al liceului

Admiterea in ciclul inferior al liceului      ORDIN nr. 4.802/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, pentru anul şcolar 2011-2012 Metodologie de organizare şi desfăşurare a admiterii în...

Read more

Analiza proiectelor educationale

ANALIZA PROIECTELOR EDUCAȚIONALE Prof. ing. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Proiectul educațional este un ansamblu de activităţi corelate, organizate, ancorate în scopuri şi obiective bine delimitate, cu...

Read more

Alternative educationale

ALTERNATIVE EDUCATIONALE     Alternativele educationale reprezinta variante de organizare scolara, care propun modificari ale anumitor aspecte legate de formele oficiale de organizare a activitatii instructiv-educative. Proiectarea si realizarea alternativelor educationale reprezinta actiuni care...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more

Experimentul didactic metoda fundamental…

EXPERIMENTUL DIDACTIC - METODĂ FUNDAMENTALĂ ÎN STUDIUL BIOLOGIEI Profesor: Cocoş Alina Magdalena, Şcoala Gimnazială "ŞT.O.IOSIF", Tecuci Rezumat: Pornind de la definiţia experimentului ca metodă fundamentală în învăţarea biologiei, articolul aduce în...

Read more

Imaginea unei functii

Imaginea  unei  funcȚii   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de...

Read more