Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Masa rotunda romania incotro brandul de tara brandul personal brandul international studii culturale
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Noiembrie 2017 20:06

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE

Chelmuş Anca – profesor documentarist

Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti

  1. Introducere
  2. Diionar cultural
  3. Dicţionar etnografic
  4. Dicţionar antropologic
  5. Dicţionar folcloric
  6. Dicţionar filosofic
  7. Aplicaţie
  8. Tipologii umane, strategii culturale, comunităţi culturale
  9. Listă bibliografică

Sub forma unor lecţii interactive, dezbateri, brainstorming, ş.a.m.d., tema este astfel structurată pe module, lecţii într-un timp suficient pentru a acoperi cele 9 capitole de mai sus.

Fiecare dicţionar este construit astfel:

Cultural – cuprinzând numele celor care au avut o contribuţie clară la construirea brandului de ţară, brandului internaţional, şi, chiar a brandului personal.

Etnografic – curprinzând zonele, originea şi răspîndirea lor, urmăreşte evoluţia culturii lor materiale şi spirituale, moravurile şi particularităţile felului lor de viaţă.

Antropologic – cuprinzând evoluţia şi diversele tipuri fizice ale omului, în corelaţie cu condiţiile naturale şi social-culturale.

Folcloric – curpinzând datinile, obiceiurile, tradiţiile, specifice brandurilor mai sus prezentate

Filosofic – curpinzând câteva repere sinoptice: filosofice, politică, ştiinţe, arte

Aplicaţie

România încotro? Brandul – noţiune pluridisciplinară, interdisciplinară

Fiecare dicţionar va fi prezentat într-un cadru formal şi/sau nonformal. În funcţie de „like-urile” primite atât „offline” cât şi „online”, dicţionarul va putea fi utilizat mai departe de alţi elevi şi/sau de către profesori la alte tipuri de activităţi.

Aplicaţia va cuprinde linkuri către dicţionarele respective, cuvinte din dicţionare, poze din dicţionare, dar şi, hărţi conceptuale ale brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, aşa cum reiese din discuţiile libere purtate anterior între elevi, profesori.

Se va susţine şi o conferinta la care se va putea participa chiar şi online.

Se vor identifica pe rând şi după caz, caracteristicile şi evoluţia:

- Tipologiilor umane

- Strategiilor culturale

- Comunităţilor culturale

specifice brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, identificat ca fiind câştigător, în urma liku-rilor primite.

Lista bibliografică va fi concepută de sine stătătoare pentru fiecare capitol din tema propusă.

Bibliografie, web-bibliografie

1. Cerghit, I., Metode de învăţământ, ed. a III-a, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1997;

2. Pintilie, Mariana, Metode moderne de învăţare-evaluare, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2003;

  1. Silvia Breben , Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga ( s.a.)
  2. “ Metode interactive de grup”. Ghid metodic pentru învăţământul preşcolar,Editura Arves, Craiova.

5. https://www.google.com/edu/

 

Revista cu ISSN

Reprezentari ale orientului in literatur…

REPREZENTĂRI ALE ORIENTULUI ÎN LITERATURA ITALIANĂ DIN SECOLUL al XX-lea prof. Ghiţă Valentin Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti Prin prezenta lucrare încercăm să oferim o imagine a Orientului construită în Italia...

Read more

Didactica lecturii

DIDACTICA LECTURII prof. MIHAELA MELINTE, Colegiul Tehnic „Traian Vuiaˮ, Galaţi Motivarea elevilor pentru lectură depinde în mare măsură de efortul pe care îl face...

Read more

Scurta privire asupra invatamantului rom…

SCURTĂ PRIVIRE ASUPRA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ROMÂNESC DE AZI ŞI DE MÂINE profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „I. B. Soter”, Buzău, jud. Buzău Orice reformă, oricât de...

Read more

Intre popular si modern Fat frumos din l…

ÎNTRE POPULAR ŞI MODERN - FĂT-FRUMOS DIN LACRIMĂ -   Ileana Faur, profesor, Limba şi Literatura română Liceul  Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Suntem fascinaţi încă din copilărie de lumea basmelor, a legendelor, a imaginaţiei,...

Read more

What is vocabulary and what needs to be …

WHAT IS VOCABULARY AND WHAT NEEDS TO BE TAUGHT? Autor: Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor Vocabulary can be defined, roughly, as the words we teach...

Read more

Valentele educationale ale plastilinei

VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI                                                                  Educatoare: Portik Laura                                                               Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin   Rezumat             In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu...

Read more

Prevenirea esecului scolar

PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR   Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu’’ Buzău   Una dintre marile primejdii ale învăţământului constă în resemnarea profesorilor în ceea ce priveşte rezultatele instruirii, deoarece îmbunătăţirea calităţii pregătirii elevilor...

Read more

Studiu asupra efectelor constructive si …

 STUDIU ASUPRA EFECTELOR CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI   Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov   Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal...

Read more