Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Materiale si resurse
Managementul clasei de elevi
Joi, 28 Octombrie 2010 16:15

MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI

 

 

CONCEPT

Managementul educatiei/pedagogic reprezinta acea stiinta pedagogica, elaborata interdisciplinar, pentru studierea evenimentelor care intervin activitate pedagogica: decizie, organizare, gestiune.

Este si o metodologie de abordare globala-strategica-optima a educatiei, a sistemului si a procesului de invatamant. Dar este si un model de conducere a scolii, ca organizatie.

Managementul pedagogic preia informatii specifice: din cel economic (valorificarea eficienta a resursei umane), din cel sociologic (calitatea conducerii institutiei ca organizatie), bazata pe relatii specifice intre grupuri, indivizi, din cel politic.

 Managementul educational intruneste caracteristici de baza ale managementului organizatiilor, prin adaptare la specificul scolii si la procesul pedagogic:

-  dimensiunea moral-axiologica, prin sistemul de valori utilizat in educatie, ca obiective;

- esentiala este mobilizarea resurselor umane, ca gestiune a particularitatilor individuale specifice;

- se centreaza pe utilizarea strategiilor de tip comunicativ, pe interactiuni, pe un ethos specific;

- valorizarea individului si a capacitatilor sale este obiectivul sau ; astfel domina, in

crearea climatului organizational, logica responsabilitatii, afectiva, altruista a descentralizarii, automotivarii, stimulativa.

- descentralizarea organizarii se realizeaza progresiv si de durata, implicand schimbari in mentalitati si mecanisme.

Managementul clasei de elevi reprezinta abilitatea profesorului/consilierului de a planifica si organiza activitatea clasei, de a invata sa asigure un climat favorabil instructiei si educatiei. in cadrul managementului clasei se urmareste prevenirea comportamentelor distructive, deviante si rezolvarea problemelor comportamentale.

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:52
Citeşte mai mult... [Managementul clasei de elevi]
 
Temperamentul
Joi, 28 Octombrie 2010 16:12

TEMPERAMENT

 

Temperamentul constituie latura dinamico-energetică a personalităţii. Dinamică, deoarece ne furnizează informaţii cu privire la cât de iute sau lentă, mobila sau rigidă, este conduita individului. Energetică, pentru ca ne arată care este cantitatea de energie de care dispune un individ şi mai ales modul cum este consumată aceasta. Unele persoane dispun de un surplus energetic, unele se încarcă energetic, altele se descarcă exploziv, violent; unele îşi consumă energia intr-o manieră echilibrată, fac chiar economie, altele dimpotrivă, îşi risipesc energia. Temperamentul este una dintre laturile personalităţii care se exprimă cel mai pregnant în conduită şi comportament o serie de indicatori psihocomportamentali ne pot ajuta pentru a identifica cu uşurinţă temperamentele. Indicatorii pot fi:

- ritmul şi viteza desfăşurării trăirilor şi stărilor psihice;

- vivacitatea sau intensitatea vieţii psihice;

- durabilitatea, extensia în timp a manifestărilor psiho-comportamentale;

- intrarea, persistenţa şi “ieşirea" din acţiune;

- impresionalitatea şi impulsivitatea;

- tempoul (frecvenţa pe unitate de timp a trăirilor psihice);

- egalitatea sau inegalitatea manifestărilor psihice,

- capacitatea de adaptare la situaţii noi

- modul de folosire, de consumare al energiei disponibile.

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:53
Citeşte mai mult... [Temperamentul]
 
Educatia morala
Joi, 28 Octombrie 2010 16:10

EDUCATIA MORALA

 

 

Importanta conceptelor de morala si educatie morala

Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral.

Specificul educatiei morale este determinat, pe de o parte, de particularitatile moralei, ca fenomen social, care-i confera continutul, iar pe de alta parte, de conditiile sociopsihice ce sunt implicate in realizarea lor.

Educatia morala  este o componenta a educatiei prin care se realizeaza formarea si  dezvoltarea constiintei si a conduitei morale, formarea profilului moral al personalitatii, elaborarea comportamentului social-moral.

Esenta educatiei morale consta in „crearea unui cadru adecvat interiorizarii componentelor moralei sociale in structura personalitatii morale a copilului, elaborarea si stabilizarea, pe aceasta baza, a profilului moral al acestuia in concordanta cu imperativele societatii noastre".

 

 

Obiectivele educatiei morale

Formarea morala a personalitalii trebuie privita din punctul de vedere al unitatii dintre constiinta si conduita elevului.

In esenta, educatia morala urmareste realizarea urmatoarelor obiective fundamentale:

1. formarea constiintei

2. formarea conduitei morale.

Ultima actualizare în Duminică, 18 Septembrie 2011 08:02
Citeşte mai mult... [Educatia morala]
 
Reteaua scolara
Joi, 28 Octombrie 2010 16:06

REŢEA ŞCOLARĂ

 

 

Ca “parte a sistemului  de educaţie”, sistemul  de învăţământ cuprinde “reţeaua organizaţiilor şcolare” determinată în plan pedagogic şi juridic, în contextul unor “servicii publice” dorite a fi deschise  şi receptive permanent la nou în vederea realizării cu maximă eficienţă a activităţii de bază a procesului de învăţământ, şi anume instruirea.

Reţeaua şcolară este principalul factor care ţine de organizarea sistemului de învăţământ care are o influenţă hotărâtoare asupra formării şi distribuirii cererii de studii pe instituţii de învăţământ, determinând şi alte aspecte privind cererea de studii cum sunt: gradul de acoperire, structura demografică şi economică a populaţiei şcolare. Reţeaua şcolară se constituie şi trebuie analizată în trei planuri:

 

1. Reţeaua în profil teritorial care determină cererea de studii prin gradul de accesibilitate teritorială  a instituţiilor de învăţământ. Pentru multe instituţii de învăţământ, plasarea în teritoriu este esenţială pentru numărul şi calitatea elevilor pe care îi poate atrage. Distribuirea în teritoriu a unităţilor de învăţământ este o soluţie de atenuare a efectelor limitative ale factorilor economici, prin reducerea costurilor de şcolarizare. În condiţii de criză economică, dar şi în virtutea altor motivaţii, apropierea de domiciliu este factorul determinant al opţiunii populaţiei pentru o anumită instituţie de învăţământ.

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:54
Citeşte mai mult... [Reteaua scolara]
 
Sistemul de invatamant si structura
Joi, 28 Octombrie 2010 16:02

SISTEMUL DE INVĂŢAMÂNT DIN ROMÂNIA

 

 

Sistemul de învăţământ reprezintă principalul subsistem al sistemului de educaţie, care se referă la organizarea instituţională a învăţământului.

În cadrul sistemului de învăţământ sunt reunite instituţiile specializate implicate în procesul de educaţie, cercetare şi cultură, responsabile de realizarea în mod organizat, planificat şi metodic a  dezideratelor  educative. 

Sistemul de învăţământ, în sens larg, cuprinde “ansamblul instituţiilor care participă la organizarea arhitecturii şcolare, adică la derularea generală a studiilor pe cicluri, orientări, filiere.”

 Privit din această perspectivă, sistemul de învăţământ are un  caracter deschis incluzând  pe  lângă  instituţiile  şcolare  şi  universitare  cu  caracter  formal  şi  instituţiile specializate în instruire nonformală, cum ar fi centrele de pregătire profesională, cluburile, taberele şcolare, programele de radio / televiziune şcolară / universitară, pe de o parte şi pe de alta parte,  diferiţi agenţi sociali cu care  şcoala stabileşte relaţii  de tip contractual (şcolile militare, şcolile profesionale, biserica) sau consensuale (familia, comunitatea locală).

În  sens  restrâns  sistemul  de  învăţământ  cuprinde  instituţiile  şcolare  (şcoala primară, gimnaziul, liceul, învăţământul profesional  şi superior), organizate pe trepte, cicluri  şi ani de studii.  Privit din acest punct de vedere, sistemul de învăţământ este definit ca sistem şcolar, “specializat în realizarea funcţiilor pedagogice ale sistemului de educaţie   la   nivelul   procesului   de   instruire,   în   cadrul  concret  al activităţii didactice / educative.”

 

 

STRUCTURA

 

Principalele niveluri de structurare a sistemului de învăţământ sunt:

1. Nivelul învăţământului primar:

·         treapta învăţământului preşcolar

·         treapta învăţământului primar (clasele I-IV)

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:49
Citeşte mai mult... [Sistemul de invatamant si structura]
 
Model de fisa de lectura pentru opera epica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:45

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera epică (model)

 

Am început lectura (data) __________                      Am terminat lectura (data) ___________

Titlul operei literare: ___________________

Autorul:______________________________

Opera face parte din volumul:

_____________________________________

Editura:______________________________

Anul apariţiei volumului: _______________

Date importante din viaţa şi activitatea criitorului: _____________________________________

Alte opere ale autorului: ________________

Genul literar: _________________________ 

Specia literară: ______ (poveste, basm, schiţă, nuvelă, roman, povestire, fabulă, baladă)

Opera e structurată în: _________________ (cărţi / părţi / volume / capitole) 

Opera este scrisă în: ___________________ (proză / versuri)

Locul desfăşurării acţiunii:  ______________

Timpul desfăşurării acţiunii: ______________

Naratorul (tipul de narator, indici ai prezenţei acestuia): ________________

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:01
Citeşte mai mult... [Model de fisa de lectura pentru opera epica]
 
Model de fisa de lectura pentru opera lirica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:33

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera lirică (model)

 

Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________

 

Autorul: ______________________________

Volumul: _____________________________

Editura: ______________________________

Anul apariţiei volumului: ________________

 

Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:

________________________________________________________________________

 

Alte opere ale autorului:

_________________________________________________________________________

 

Titlul operei literare: _____________________

Genul literar: ___________________________

Specia literară: __________________________  (doină, pastel, imn, odă, etc.)

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:02
Citeşte mai mult... [Model de fisa de lectura pentru opera lirica]
 
Catalogul manualelor scolare valabile in anul scolar 2010-2011 la disciplina matematica
Sâmbătă, 23 Octombrie 2010 19:21

Catalogul manualelor şcolare valabile în învăţământul preuniversitar

Disciplina matematica

2010-2011 

 

CLASA a V-a

 

 

 

 

Titlul manualului

Clasa

Autorii

Editura

Mod de achiziţie

 
 

Matematică

a V-a

Petre Chirtop, Valentin Radu, Mariana Roşu, Gabriela Ross

EDP

MECTS

 

Matematică

a V-a

Alina Birta, Mitea Mariana

EDP

MECTS

 

Matematică

a V-a

George Turcitu, C-tin Basarab, T. Dragonu, N. Ghiciu, I. Rizea, Şt. Smarandache

Radical

MECTS

 

Matematică

a V-a

Mihaela Singer, Gheorghe Drugan, Mircea Radu, Florea Puican, Ion Ghica, Ion Stănciulescu

Sigma

MECTS

 

Matematică

a V-a

Petre Chirtop, Valentin Radu, Mariana Roşu, Gabriela Ross

EDP

MECTS

 

în limba maghiară

 

Matematică

a V-a

George Turcitu, Ionică Rizea, Constantin Basarab

Radical

MECTS

 

în limba maghiară

 

Matematică

a V-a

Mihaela Singer, Gheorghe Drugan, Mircea Radu, Florea Puican, Ion Ghica, Ion Stănciulescu

Sigma

MECTS

 

în limba maghiară

 

Matematică

a V-a

Mihaela Singer, Gheorghe Drugan, Mircea Radu, Florea Puican, Ion Ghica, Ion Stănciulescu

Sigma

MECTS

 

în limba germană

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
Citeşte mai mult... [Catalogul manualelor scolare valabile in anul scolar 2010-2011 la disciplina matematica]
 
Acte necesare pentru inscrierea la gradul didactic I
Sâmbătă, 23 Octombrie 2010 14:48

Actele necesare pentru înscrierea la examen

GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013

 

 

1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la care solicită examenul şi centrul universitar la care solicită examenul). În cazul cadrelor didactice cu dublă specializare se va trece o singură specializare.

2.      Fişa de înscriere (tip), completată corect şi confirmată de conducerea şcolii, (semnată şi ştampilată) ; în două exemplare.

3.      Copia legalizată a certificatului de naştere,

4.      Copia actului de identitate.

5.      Copia certificatului de căsătorie, (numai în cazul candidaţilor care şi-au schimbat numele).

6.      Copia diplomei de studii, însoţită de foaia matricolă / suplimentul la diplomă în două exemplare (un exemplar legalizat la notariat si unul conf. de conducerea scolii);

7.      Copia certificatului de obţinere a gradului didactic II în învăţământ autentificată de conducerea şcolii ; în două exemplare.

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:56
Citeşte mai mult... [Acte necesare pentru inscrierea la gradul didactic I]
 
<< Început < 31 33 35 36 37 38 > Sfârşit >>

Pagina 33 din 38

Revista cu ISSN

Le drame romantique

LE DRAME ROMANTIQUE   Prof. Maria Frăţilă,  Liceul Tehnologic ''Timotei Cipariu'' Blaj               L'objectif de cet étude est de présenter les traîts caractéristiques du drame romantique, ayant comme point d'appui le manifeste du...

Read more

Fenomene termice metodica rezolvarii pro…

FENOMENE TERMICE. METODICA REZOLVĂRII PROBLEMELOR DE FIZICĂ ÎN GIMNAZIU PROF. COSOR MIHAELA Liceul Tehnologic ,, Gheorghe Duca “ Constanța ,,Destul de des în practica didactică se uită...

Read more

Datele examenelor pentru gradul II la UB…

Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj   Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Read more

Prevenirea esecului scolar prin tratarea…

PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR PRIN TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Pentru asigurarea succesului în învăţare pentru toţi elevii, este necesară o educaţie diferenţiată, ceea ce presupune crearea situaţiilor...

Read more

Predarea notiunilor de teoria numerelor

PREDAREA NOŢIUNILOR DE TEORIA NUMERELOR   Profesor Voinea-Axinte Costică Liceul Tehnologic ”Elie Radu” Botoşani   În literatura de specialitate s-a cristalizat teoria că noţiunile şi cunoştinţele se pot ordona, pentru predare-învăţare în două sisteme: sistemul...

Read more

Structura

Membrii APR · membri activi · membri sustinãtori · membri de onoare · membri fondatori La nivelul APR functioneazã mai multe organe al cãror obiectiv principal este de a analiza si propune solutii pentru rezolvarea...

Read more

Freinet pedagogie nouvelle ou nouvelle p…

FREINET: PEDAGOGIE NOUVELLE OU NOUVELLE PEDAGOGIE?   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIS     La pédagogie nouvelle n'est pas un courant homogène puisque s'y côtoient des approches relevant de divers courants en...

Read more

Ziua Sigurantei pe Internet competitie n…

Ziua Sigurantei pe Internet - competitie nationala   Pe data de 5 februarie 2013 se va desfasura Ziua Sigurantei pe Internet 2013, eveniment de anvergura europeana desfasurat anual sub egida retelei europene “INSAFE” – European Safer...

Read more