Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Materiale si resurse
Ghid de evaluare a activitatii didactice
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00

Ghid de evaluare a activităţii didactice

I. PLANIFICARE – PROIECTARE

1. Modul de întocmire a planificărilor:

- structura

- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an

- concordanţa cu cerinţele programelor

- integrarea în sistemul de lecţii a unor activităţi speciale de sistematizare, de esenţializare a cunoştinţelor şi de evaluare periodică

2. Pregătirea pentru lecţie:

- documentarea ştiinţifică

- selectarea mijloacelor de învăţământ

- claritatea obiectivelor şi racordarea lor la cerinţele programei

- unitatea dintre obiective şi conţinutul lecţiei

- adaptarea obiectivelor la capacităţile de învăţare ale colectivelor de elevi

Ultima actualizare în Joi, 17 Martie 2011 19:01
Citeşte mai mult... [Ghid de evaluare a activitatii didactice]
 
Consiliul Elevilor
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00

Consiliul Elevilor

 

 

Termenul limita pentru depunerea candidaturilor a fost modificat.

Avand in vedere interesul elevilor manifestat fata de alegerea reprezentantilor in Scoala/ judet/ regiune, va aducem la cunostinta ca termenul limita in vederea depunerii candidaturilor pentru funcția de presedinte al Consiliului Scolar al elevilor este vineri, 15 octombrie 2010, ora 20.00. Reamintim ca toate candidaturile se depun on-line pe site-ul www.wedu.ro. Validarea candidaturilor se face pana in data de 18 octombrie, iar alegerile se organizeaza, in toate unitatile de invatamant, in perioada 19-29 octombrie 2010.

 

Conform ordinului M.E.C.T.S. nr 4247/21.06.2010 cu privire la aprobarea Regulamentului Consiliului National al Elevilor, in aceasta perioada se organizeaza alegeri la nivelul Consiliilor Scolare ale Elevilor.

 

 

STRUCTURI:

Consiliul Scolar al Elevilor -  CSE

Consiliul Judetean al Elevilor – CJE

Consiliul Zonal al Elevilor – CZE

Consiliul National al Elevilor – CNE 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
Citeşte mai mult... [Consiliul Elevilor]
 
Educatie ecologica si de protectie a mediului
Luni, 20 Septembrie 2010 15:58

Educatie ecologica si de protectie a mediului

Caietul elevului

Clasele I-IV

   

- un material finantat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin Ordin de Ministru nr. 2730/03.12.2007

 

Disciplina optionala “Educatie ecologica si de protectie a mediului” este aprobata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului cu Ordinul 1862/30.08.2007.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:00
Citeşte mai mult... [Educatie ecologica si de protectie a mediului]
 
Portofoliul profesorului
Luni, 20 Septembrie 2010 14:13

Portofoliul profesorului

 

 

I. DATE PERSONALE

1. Structura anului şcolar

2. Încadrarea (clase, număr de ore)

3. Orarul

4. Fişa postului

5. Calendarul activităţilor pe anul în curs

6. Curriculum Vitae

7. Raport de autoevaluare

 

II. ACTIVITATEA DE LA CATEDRĂ

1. Programa şcolară

2. Programele pentru opţionalele propuse

3. Planificarea materiei (planificarea anuală şi planificarea pe unităţi de învăţare)

4. Proiecte didactice

5. Teste de evaluare (testele predictive, rezultatele acestora şi observaţiile - concluziile ce se impun,

testele sumative pentru fiecare unitate de învăţare sau testele date la sfârşit de semestru sau an

şcolar)

6. Evaluarea alternativă (titlurile proiectelor, referatelor, eseurilor şi portofoliilor întocmite de elevi)

7. Fişe de lucru (pe clase, pe nivel de performanţă vizat)

8. Catalogul profesorului

9. Programa de pregătire pentru recuperarea cunoştinţelor

10. Lista materialului didactic existent

11. Fişe cu asistenţele la ore

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:09
Citeşte mai mult... [Portofoliul profesorului]
 
Documente necesare la inspectii RODIS
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30

 

1. LA NIVELUL DIRECTORULUI

 

Nr. crt.

Tipul documentului

Numele documentului

1.

Documente de proiectare

1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.

1.2. Oferta educaţională a unităţii.

1.3. Planul managerial anual.

1.4. Programe manageriale semestriale.

2.

Documente de evidenţă

 

2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)

2.2. Statul de funcţii.

2.3. Organigrama unităţii şcolare,

2.4. Cartea de onoare a unităţii.

2.5. Regulament de ordine interioară.

2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.

2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).

2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice

2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)

2.10. Schema orară pe nivel de studiu

2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.

2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.

2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale

2.14. Dosar privind siguranţa în muncă

2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică

2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.

2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc

2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc

2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar

2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice

 

3.

Documentele Consiliului Profesoral

3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.

3.2. Registrul de procese verbale.

3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):

-           Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;

-           Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.

4.

Documentele Consiliului de Administraţie

4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.

4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.

4.3. Registrul de procese verbale.

4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.

4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)

4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs

4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii

4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)

5.

Documentele Consiliului Şcolar

5.1. Componenţa.

5.2. Rapoarte de analiză.

6.

Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea  calităţii în şcoală

6.1 Regulament, strategie

6.2 Componenţa, decizie de constituire

6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire

7.

Documentele Compartimentului Contabilitate

7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.

7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.

7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.

7.4  Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.

8.

Documentele Compartimentului Administrativ

8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine

8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor

8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc

 

Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42
Citeşte mai mult... [Documente necesare la inspectii RODIS]
 
Regulamentul de organizare si functionare a Agentie Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, ARACIP
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:23

  Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar 

 

 

Capitolul I

Dispoziţii generale

 

Art. 1. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare ARACIP, cu sediul în strada Spiru Haret nr. 12, sector 1, Bucureşti, este o instituţie publică, de interes naţional, aflată în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu personalitate juridică şi buget propriu de venituri şi cheltuieli, înfiinţată în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei.

Art. 2. Misiunea ARACIP este de a efectua evaluarea externă a calităţii educaţiei oferite de instituţiile de învăţământ preuniversitar şi de alte organizaţii furnizoare de programe de formare profesională continuă specifice învăţământului preuniversitar, cu scopul de:

a)      a atesta capacitatea organizaţiilor furnizoare de educaţie de a satisface aşteptările beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activităţi de evaluare şi acreditare;

b)      a asigura protecţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi de programe de studiu de nivelul învăţământului preuniversitar prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile, public accesibile despre calitatea educaţiei;

c)      a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii în învăţământul preuniversitar;

d)      a propune Ministerului Educaţiei şi Cercetării politici şi strategii de permanentă ameliorare a calităţii învăţământului preuniversitar, în strânsă corelare cu învăţământul superior.

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:11
Citeşte mai mult... [Regulamentul de organizare si functionare a Agentie Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, ARACIP]
 
Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII

POLITICI ŞI PROCEDURI

 

 

O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.

 

Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare.  Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.

 

Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:

Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;

Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective; 

Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;

Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;

Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;

Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
Citeşte mai mult... [Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC]
 
Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00

     Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ

 

 

 

          Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.

 

Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)

 

1.      Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare

2.      Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată

3.      Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse

4.      Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03
Citeşte mai mult... [Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana]
 
Model de planificare anuala, calendaristica si detaliata a unei unitati de invatare
Miercuri, 15 Septembrie 2010 15:46

PLANIFICARE ANUALA 

 

 

Clasa .... 

An şcolar ....... 

   

       

Clasa ............... 

Curriculum aplicat: ...... (ex.: T.C. 3 ore + C.D. 1 ore)          

Profesor .....................               

Semestrul.

Unitatea de învăţare (denumire)

Nr. ore

Săptămâna

Observaţii 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:04
Citeşte mai mult... [Model de planificare anuala, calendaristica si detaliata a unei unitati de invatare]
 
<< Început < 31 32 33 35 37 38 > Sfârşit >>

Pagina 35 din 38

Revista cu ISSN

Cadrele didactice titularizabile in ulti…

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata   Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele...

Read more

CONFLICTUL SOCIOCOGNITIV

CONFLICTUL SOCIOCOGNITIV – FACTOR AL DEZVOLTÃRII INTELECTUALE A ELEVILOR   Prof. Bulzan Claudia Grup Şcolar Industrial Al. Popp Resita     Activitãtile interactive care presupun colaborarea dintre elevi pot contribui la dezvoltarea cognitivã a...

Read more

Tratarea diferentiată a elevilor in cadr…

TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Olariu Marineta Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov   Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,...

Read more

Dimensiunea psihopedagogica a terapiei o…

DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE                                                                                                                                                  Mureşan Chira Gabriel Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca               Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,...

Read more

Insertia si calitatea vietii la persoane…

INSERŢIA ŞI CALITATEA VIEŢII LA PERSOANELE CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE   Sîrbu Mihaela Ramona, Profesor itinerant/de sprijin Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Şimleu Silvaniei     Dezvoltarea unei abordări comune a calităţii vieţii aplicabilă la...

Read more

Integrarea sociala a copiilor cu CES

INTEGRAREA SOCIALĂ A COPIILOR CU CES Prof.înv.primar MARŞEU RODICA LAVINIA Şcoala Gimnazială Nr. 24 Timişoara În vederea creării condiţiilor optime pentru dezvoltarea copiilor cu nevoi speciale este necesar ca şcoala ,...

Read more

Planificare model pentru istorie clasa a…

Planificare model pentru istorie clasa a IV-a   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Droguri sintetice (designer drugs) - Ecstasy   Datorită acţiunilor şi efectelor lor diferite, drogurile sintetice sunt greu clasificabile în grupe distincte. XTC (prescurtarea pt. Ecstasy) este atribuit frecvent grupei entactogenelor...

Read more