Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metode de gandire critica - aplicatii - Vestitorii primaverii
Sâmbătă, 10 Aprilie 2010 20:24

„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc

   (Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)

  

  

1. SPARGEREA GHEŢII

 

    • Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel mai bine:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


2. EVOCARE

 

 

BRAINSTORMING


 

 

 

 

De ce pleacă ele în ţările calde?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3.REALIZAREA SENSULUI

 

 

 GHIDUL DE STUDIU


 * Răspunde la întrebări după ce ai citit cu atenţie poezia.

 

 „Care sunt ţările „de soare pline”?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce păsările au fost „străine” acolo?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce autorul dialoghează cu păsările călătoare ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care sunt întrebările pe care le adresează?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care e reacţia autorului la revenirea păsărilor călătoare ?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Cum se schimbă natura la întoarcerea păsărilor călătoare?”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Ce aţi simţit citind această poezie?”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Explicaţi versul:

 

„E vară, vară !”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 

 

GÂNDIŢI - LUCRAŢI ÎN PERECHI - COMUNICAŢI

 

· Explicaţi de ce cuvântul „codrii” este scris cu doi „i” în poezie. Alcătuiţi o propoziţie cu el.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Alcătuiţi o propoziţie în care cuvântul să apară cu un singur „i”.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Procedaţi la fel cu cuvântul „naturii”:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

4. REFLECŢIE

 

JOCUL DE ROL

 

Imaginează-ţi că eşti o pasăre călătoare. De ce ţi-ar fi dor din ţara noastră?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imaginează-ţi că ai o aripă ruptă şi nu poţi pleca în ţările calde.Ce se va întâmpla cu tine?

 


5. EXTINDERE

Desenează „ţările calde”.

 

 

BIBLIOGRAFIE:

1. Flueraş,Vasile, Teoria şi practica învăţării prin cooperare, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj- Napoca, 2004.

 

Prof. LAURA HERMAN - Şcoala „Nicolae Iorga” Baia Mare

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Test geografie clasa a IX-a

Test geografie – clasa a IX-a     I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.                                                                                                                           16 puncte     II. Alegeţi varianta corectă:   1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate...

Read more

Desenul mijloc de cunoastere a copiilor

DESENUL -  MIJLOC DE CUNOAŞTERE A COPIILOR    Institutor Herczeg Monica, Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi                         Asemeni muzicii şi dansului, desenul permite omului să se exprime fără cuvinte, să dea...

Read more

Planificare model pentru limba franceza …

Planificare model pentru limba franceza invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Consilierea copiilor cu stima de sine sc…

CONSILIEREA COPIILOR CU STIMA DE SINE SCĂZUTĂ Prof. înv. preşc. DAN FLORINA Grădiniţa cu PP nr 19 Braşov Pentru a-şi forma o stimă de sine...

Read more

Calitatea in educatie

CALITATEA IN EDUCATIE   Conform Cadrului National de Calificari Profesionale, calitatea reprezinta nivelul de satisfactie pe care il ofera eficacitatea ofertei educationale din domeniul invatamantului si formarii profesionale, stabilit prin atingerea unor...

Read more

Subiecte definitivat 2013

Subiecte definitivat 2013   Afla care au fost subiectele de la examenul national de definitivare in invatamant 2013.  

Read more

Premisa invatarii experientiale in fizic…

PREMISA ÎNVĂŢĂRII EXPERIENŢIALE ÎN FIZICĂ prof. Mihaela Butoi Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești Este o mare provocare a învăţământului, a educaţiei găsirea unui ”limbaj comun”, a unor metode...

Read more