Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera epica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:45

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera epică (model)

 

Am început lectura (data) __________                      Am terminat lectura (data) ___________

Titlul operei literare: ___________________

Autorul:______________________________

Opera face parte din volumul:

_____________________________________

Editura:______________________________

Anul apariţiei volumului: _______________

Date importante din viaţa şi activitatea criitorului: _____________________________________

Alte opere ale autorului: ________________

Genul literar: _________________________ 

Specia literară: ______ (poveste, basm, schiţă, nuvelă, roman, povestire, fabulă, baladă)

Opera e structurată în: _________________ (cărţi / părţi / volume / capitole) 

Opera este scrisă în: ___________________ (proză / versuri)

Locul desfăşurării acţiunii:  ______________

Timpul desfăşurării acţiunii: ______________

Naratorul (tipul de narator, indici ai prezenţei acestuia): ________________

Personaje:

Personajul             Tipul de personaj                    Trăsături                  Citate

 

            (principal/ secundar, pozitiv/ negativ, real/ fantastic)          (fizice, morale)     

_____________________         _________________           _____________________

  Rezumat / Idei principale: _____________________

Momentele subiectului:

  • Expoziţiunea   _____________________            
  • Intriga ___________________________         
  • Desfăşurarea acţiunii ________________
  • Punctul culminant __________________
  • Deznodământul ____________________

Moduri de expunere: (indică modul prezent în opera literară , indică pagina / paginile şi transcrie câte un citat):  

Naraţiune _____               

Dialog _______               

Descriere _____                   

Monolog _____

Caracterizarea personajului principal / a unui personaj preferat:

 

 

  • caracterizare directă (exemple, citate, indicarea paginii): _______
  • caracterizare indirectă (exemple, citate, indicarea paginii): _____

Titlul operei (structură, semnificaţie): ____________________________

 Mijloace artistice (figuri de stil,citate care conţin imagini artistice cu indicarea paginii): ____

 Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

Citate preferate (scrise între ghilimele, indicând pagina): ___________________________

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura /ce ai învăţat din această lectură / cum ai fi vrut să se termine acţiunea): ________________________________________________________

Note de lectură (Continuă  enunţurile de mai jos cu idei din opera citită) 

Opera mi-a trezit sentimente de __________

Ceea ce impresionează este _____________

Surpinzător este momentul  _____________

Demn de admirat este fragmentul în care  ___

Am admirat ___________________________                                   

Am fost curios când _____________________

Aş vrea să trăiesc în lumea personajului pentru că _______

Nu aş  vrea să trăiesc în lumea personajului pentru că ____

Opinii critice / Referinţe critice: __________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:01
 

Revista cu ISSN

Rolul profesorului de sprijin în asigura…

ROLUL PROFESORULUI DE SPRIJIN ÎN ASIGURAREA SERVICIILOR EDUCAŢIONALE PENTRU ELEVII CU CES Lector dr. Marcu Maria Cadru didactic asociat al Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu Facultatea de...

Read more

Enseigner et apprendre le francais a tra…

ENSEIGNER ET APPRENDRE LE FRANÇAIS A TRAVERS LE JEU   Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timişoara   En tant qu’outil pédagogique pour l’enseignement/apprentissage des langues, le jeu a une longue tradition. Les éducateurs de la...

Read more

Profesorul un pygmalion fauitor de minti

PROFESORUL, UN PYGMALION FĂURITOR DE MINȚI Profesor Marincaș Marinela Adriana, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Motto: „Un profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine pentru...

Read more

Politici educationale de integrare europ…

POLITICI EDUCAŢIONALE DE INTEGRARE EUROPEANĂ DIMENSIUNEA DE GEN ÎN EDUCAŢIE   Profesor Maria Ionaş Şcoala Gimnazială Poplaca, Sibiu   Politicile educaţionale pentru integrare europeană vizează şi problema dimensiunii de gen în educaţie, sintagmă destul de puţin...

Read more

Din datinile obiceiurile si traditiilor …

DIN DATINILE, OBICEIURILE SI TRADITIILE RUSILOR LIPOVENI DIN MUNICIPIUL BRAILA   Prof. dr. Ion Andronache, Liceul Tehnologic „Constantin Brancoveanu”, Braila   Braila a fost si este un oras cosmopolit, unde toleranta fata de alte...

Read more

Educatia Globala abordarea pedagogica si…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -     3.      ABORDAREA PEDAGOGICĂ ŞI METODE  Strategiile pedagogice frecvente utilizate în predarea educaţiei globale se disting prin: ·        centrarea pe elev – nu numai în ceea ce priveşte metodele,...

Read more

Planificare model pentru educatie muzica…

Planificare model pentru educatie muzicala invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Planificare model pentru limba latina in…

Planificare model pentru limba latina invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more