Pamantul - Ziua Pamantului - Earth Day - 22 aprilie |
Sâmbătă, 17 Aprilie 2010 17:20 |
Ziua de 22 aprilie a fost declarată Ziua Pământului - Earth Day.
Aceasta a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson, în 1970, cu scopul de a atrage interesul politicienilor asupra protecţiei mediului.
În primul an, Ziua Pământului a fost celebrată de circa 20 milioane de cetăţeni americani, în marea lor majoritate studenţi. Începând de atunci, ea este sărbătorită de sute de milioane de oameni, din zeci de ţări, atât de ONG-urile de mediu, cât şi de iubitorii de mediu, devenind un eveniment educativ global, o ocazie de a conştientiza problemele de mediu ale planetei noastre, de a atrage atenţia asupra problemelor de mediu ale Terrei, cum sunt poluarea aerului, apelor şi a solului, distrugerea ecosistemelor, dispariţia a mii de specii de plante şi animale şi epuizarea resurselor naturale.
Protejând resursele naturale (plante, animale, depozite minerale, soluri, apa, aer, combustibili fosili ca petrol, gaze naturale, cărbuni, etc.) protejăm biosfera, dar mai ales protejam viaţa şi sănătatea oamenilor - conservarea biodiversităţii, conservarea pădurilor, conservarea solului, conservarea apei, protecţia atmosferei.


Cei interesaţi să sărbătorească Ziua Pământului se pot înscrie în reţeaua internaţională (Earth Day Network) care încearcă să ofere participanţilor atât posibilitatea de a organiza acţiuni comune, cât şi materiale şi oportunităţi de educaţie ecologică.
Pentru a vă înscrie, puteţi folosi formularele de înregistrare accesând www.earthday.net.
Pământul (Terra) este a treia planetă de la Soare şi are în compoziţie sa, ca ingrediente principale, piatră şi metal, ca de altfel şi planetele Mercur, Venus şi Marte. Fiecare dintre acestea au o suprafaţă solidă, spre deosebire de celelalte planete gazoase.
Diametru
|
12.756 km
|
Distanţa medie de la Soare
|
149.6 milioane km (1 UA)
|
Masa
|
5.97 x 10 24 kg
|
Temperatura de suprafaţă
|
-70 ° C - +55 ° C
|
Lungime de zile
|
23.93 oră (peste 23 hrs 59 mins)
|
Lungime de ani
|
365.26 zile
|
Excentricitatea orbitei
|
0.017
|
Densitate
|
5.515 g / cm 3
|
Atmosfera
|
% azot, 21% oxigen, 1% Altele
|
Crusta Pământului este împărţită în plăci tectonice. 71 % din suprafaţa Terrei este acoperită de apa sărată, restul fiind reprezentat de continente şi insule. Apa potabilă, necesară tuturor vietăţilor nu se găseste pe nicio altă planetă.

Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:10 |
|
EDUCATIA INTELECTUALA
Conceptul si importanta educatiei intelectuale
Termenul vine din latinescul intellectus - minte, gandire, ratiune, capacitate de a gandi, rationa, cunoaste, de a opera cu notiuni, concepte. Transmiterea experientei sociale de... Read more
OPORTUNITĂŢI DE FORMARE PROFESIONALĂ
PRIN PROIECTE EUROPENE
profesor Moise Iuliana
profesor Ghiţă Angelica
profesor Ilie Lăcrămioara
Liceul cu Program Sportiv ”I. B. Şoter”, Buzău
... Read more
TÃRÂMURI MIORITICE: SUNTEM ROMÂNI!
Prof. Popescu Ileana - Alina
Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova
Profesorul de limba si literatura românã se izbeste de cele mai multe... Read more
Subiecte si bareme pentru examenul de bacalaureat national 2014 Limba si literatura romana
In 30 iunie 2014 a fost sustinut examenul de bacalaureat national 2014, proba E a) - 30 iunie... Read more
STUDIU ASUPRA EFECTELOR
CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI
Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română
Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov
Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal... Read more
FALSTAFF
Giuseppe Verdi (1813 - 1901)
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Activ si la 80 de ani, marele compozitorul Giuseppe Verdi se manifestã plenar prin... Read more
PRINCIPALELE DIMENSIUNI ALE MANAGEMENTULUI
CLASEI DE ELEVI
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani
Dimensiunile centrale ale managementului clasei de elevi, identificate la... Read more
LE PROJET EN CLASSE DE FLE
Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză
Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești
Motto: “ J’entends et j’oublie,
Je vois... Read more
COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ
A OREI DE LITERATURĂ
Marincaș Marinela Adriana,
profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia
…
FIŞĂ DE ÎNSCRIERE LA EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Vezi fişă de înscriere la examenul național de definitivare în învăţământ, anexa 2 la Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului național…
ROLURILE MANAGERIALE ALE CADRULUI DIDACTIC
Macarie Cristina, prof. pedagogie
Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureş
Delimitarea unor roluri specifice managerului clasei de elevi a fost determinată de evoluţia în timp… Metodologia cadru pentru mobilitatea personalului didactic
in anul scolar 2014-2015
Vezi Ordinul nr. 5451/12.11.2013 si anexa pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2014-2015.
METODE DE ȊNVǍȚARE ACTIVǍ
PRIN COOPERARE LA VȂRSTA PREŞCOLARǍ
Educatoare Portik Laura
Grădiniţa P.P.Nr.1 Reghin
Rezumat
Ȋnvăţământul actual modern presupune îmbinarea tehnicilor moderne… CROSS-CURRICULAR TEACHING AND LEARNING
Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Nowadays the issue of cross-curricular teaching and learning involves a conscious effort to apply concepts, theories,…
PAGINĂ DE ÎNVĂŢĂTURĂ . . .
CĂTRE LIDERUL DE MÂINE
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani
Grupul de elevi ar putea fi definit, cât se… MODALITĂŢI DE REALIZARE A EDUCAŢIEI MORALE
LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ
Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona
Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe
REZUMAT
Educaţia morală este un proces continuu, toate disciplinele de învăţământ cu situaţiile educative…
AVANTAJELE UTILIZĂRII CALCULATORULUI ÎN PROCESUL
INSTRUCTIV - EDUCATIV
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor utilizării calculatorului în activitatea de predare – învăţare…
|