Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Plan cadru pentru clasa pregatitoare ordin 5755 din 2012
Miercuri, 03 Octombrie 2012 00:00

Ordinul 5755 din 17 septembrie 2012 (Ordinul 5755/2012)

Plan cadru pentru clasa pregatitoare

 

Afla ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale clasa pregatitoare, invatamant special, publicat in Monitorul Oficial 708 din 17 octombrie 2012 (M. Of. 708/2012).

In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 2. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. II, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 3. -

    Planurile-cadru prevazute la art. 1 si 2 se aplica, incepand cu anul scolar 2012-2013, la clasele/grupele din unitatile de invatamant special care scolarizeaza elevi cu dizabilitati intelectuale usoare si moderate, respectiv severe, profunde si/sau asociate.

   Art. 4. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

   Art. 5. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

ANEXA 1

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

4-5

 

Formarea abilitatilor de comunicare

4-5

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

4-5

 

Matematica si explorarea mediului

4-5

 

Optionale

0-1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2-3

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

16

 

Curriculum la decizia scolii

1-4

 

Numar minim ore pe saptamana

17

 

Numar maxim ore pe saptamana

20

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

   

ANEXA Nr. II
 

 

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

3-4

 

Formarea abilitatilor de comunicare

3-4

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

3-4

 

Educatie senzoriala, motorie si psihomotorie

2-3

 

Elemente de matematica aplicata si explorarea mediului

1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

14

 

Curriculum la decizia scolii

2-4

 

Numar minim ore pe saptamana

16

 

Numar maxim ore pe saptamana

18

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 

   *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

Revista cu ISSN

Omul complet si starea de sanatate

OMUL COMPLET ȘI STAREA DE SĂNĂTATE Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca ...

Read more

Utilizarea computerului in cadrul orelor…

UTILIZAREA COMPUTERULUI ÎN CADRUL ORELOR DE LITERATURĂ Prof. Safta Mariana Alina Școala Gimnazială Tudor Vadimirescu În predare-evaluare este foarte important să se utilizeze mijloace moderne...

Read more

Dezvoltarea limbajului la copilul presco…

DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA COPILUL PREŞCOLAR   Prof. psihopedagog Martinconi Noemi, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara   Lucrarea de faţă îsi propune sã prezinte importanta limbajului, atenţionându-ne asupra rolului limbajului asupra personalităţii copilului, limbajul...

Read more

Modernizarea evaluarii scolar din perspe…

MODERNIZAREA EVALUĂRII ȘCOLARE DIN PERSPECTIVA UTILIZĂRII TIC prof. înv. primar Comoli Doina Școala Gimnazială Nr. 96, București Activitatea de predare-învățare-evaluare necesită o continuă adaptare a profesorului la diferitele generații...

Read more

Dimitrie Gusti intemeietorul scolii mono…

DIMITRIE GUSTI – ÎNTEMEIETORUL ŞCOLII MONOGRAFICE ROMÂNEŞTI   Prof. Dr. Nadia Vesa Şcoala Gimnazială Vidra, Judeţul Alba   Filosof, sociolog şi estetician, membru al Academiei Române, fondator al Şcolii monografice de la Bucureşti, Dimitrie Gusti...

Read more

Calendar corpul national de experti in m…

Calendar desfasurare concurs corpul national de experti in management educational seria 5   Vezi calendarul desfăşurării concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional, seria...

Read more

Creativitate prin activitati nonformale

CREATIVITATE PRIN ACTIVITĂȚI NONFORMALE Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Termenul de creativitate a fost introdus în literatura de specialitate de G.W. Allport în...

Read more

Evaluarea in contextul invatarii integra…

EVALUAREA ÎN CONTEXTUL ÎNVĂȚĂRII INTEGRATE Prof. Macarie Cristina, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș Evaluarea este un proces didactic complex, integrat structural şi funcţional în activitatea desfășurată în cadrul...

Read more