Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proba practica concurs ocuparea posturilor didactice la educatie muzicala specializata
Joi, 13 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 4
  la metodologie

 

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

 

EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA
Specializarile: Muzica, Corepetitie, Coregrafie si Arta actorului

(posturi didactice/catedre din scolile si liceele de arta)

 

Muzica instrumentala, Arta vocala (Canto clasic), Muzica de camera, Ansambluri instrumentale/vocale, Muzica vocala traditionala romaneasca (Canto popular), Studii teoretice, Coregrafie, Arta actorului

   1. Muzica instrumentala/Arta vocala/Muzica de camera*, Ansambluri instrumentale/vocale, Coregrafie

 ___________

   *Proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera va fi sustinuta la instrumentul absolvit. Se acorda 1 p. din oficiu.

   A. Muzica instrumentala/Arta vocala/Muzica de camera*

   ___________

   *Proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera va fi sustinuta la instrumentul absolvit. Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   a) Elaborarea unui proiect de lectie. Comisia va face public, cu 48 de ore inainte, repertoriul elevului/elevilor stabilit prin programa scolara in vigoare si nivelul de invatamant pe baza caruia candidatul va concepe proiectul didactic; proiectul va fi prezentat comisiei inainte de inceperea probei ............................................................................................................................. 2 p.

   b) Sustinerea proiectului de lectie [lectia de instrument/de muzica de camera/ansambluri instrumentale/vocale, coregrafie, arta vocala (canto clasic)]. Pe baza proiectului didactic prezentat, candidatii vor sustine lectia cu elevul/elevii nominalizati de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant; proba nu va depasi 30 de minute .................................................................................................................................................................................. 2 p.

   c) Proba de recital instrumental/vocal, ce va contine 3 lucrari la alegere:

   -un studiu .................................................................................................................................................................... 3 p.

   -doua lucrari diferite ca stil, caracter, forma, cel putin la nivelul programei de liceu .......................................................... ........................................................................................................... 2 p./1 p. pentru fiecare lucrare.

   B. Proba practica pentru Ansambluri instrumentale/vocale

   a) Elaborarea proiectului unei unitati de invatare, in functie de nivelul de invatamant la care urmeaza sa predea candidatul ....................................................................................................................................................................................................... 2 p.

   b) Prezentarea orala a proiectului elaborat .................................................................................................................... 2 p.

   c) Analiza unei lucrari muzicale din repertoriul ales de candidat, din programa scolara in vigoare. Analiza lucrarii va consta in:

descifrarea lucrarii din punct de vedere ritmic, ritmico-melodic si intonarea tuturor vocilor cursiv (dupa caz) .................................................................................................................................................................................................... 1 p.

stabilirea liniei dirijorale prin marcarea acesteia pe partitura si intonarea ei (dupa caz) ...................................................................................................................................................................................................... 1 p.

analiza formei prin delimitarea unitatilor de insusire dupa auz (vocal) sau de citire instrumentala (repetate, contrastante etc.) si stabilirea formei in care se incadreaza lucrarea ............................................................................................................. 1 p.

probleme de interpretare prin precizarea tehnicii vocale/instrumentale interpretative (pozitie functionala, acordaj, respiratie, emisie, dictie, omogenizare etc.) si stabilirea problemelor de frazare si expresivitate a textului muzical (evidentierea unor cuvinte sau a unei linii melodice prin accentuare etc.), tempoul si nuantele adecvate .................................................................................................................................................................................................... 1 p.

incadrarea lucrarii in opera compozitorului si in epoca/stilul din care face parte ............................................................... ....................................................................................................................................................................................................... 1p.

Unitatea de invatare se alege de catre candidat, conform programei scolare in vigoare, anterior probei.

Proba de recital instrumental, respectiv vocal (canto) nu va depasi 30 de minute.

   C. Proba de recital pentru coregrafie

Dans clasic:

5 variatii clasice alese de candidat, din care comisia va indica prezentarea a 3 dintre ele ................................................................................. 4,50 p./1,50 p. pentru fiecare coregrafie.

Dans contemporan/modern:

3 coregrafii la alegere din 5 coregrafii consacrate pregatite de candidat ............................................................................ 4,50 p./1,50 p. pentru fiecare coregrafie.

Proba de coregrafie nu va depasi 30 de minute. Se acorda 1 p. din oficiu.

   2. Studii teoretice (teorie-solfegiu-dicteu, armonie, istoria muzicii, forme muzicale)

   a) Elaborarea unui proiect de lectie care sa vizeze continuturi ale disciplinelor teoria muzicii, armonie, istoria muzicii, forme muzicale ...................................................................................................................................................................................... 2 p.

Prezentarea orala a proiectului elaborat ......................................................................................................................... 2 p.

   b.1) Citire, la prima vedere, a unui solfegiu de 16 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa ........................................................................................................................................................................... 1 p.

   b.2) Citirea, la prima vedere, la pian a unui dicteu melodic si a unui dicteu armonic de 12 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa .............................................................................................................. 1 p.

Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate un solfegiu, un dicteu melodic si un dicteu armonic. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul lor.

   b.3) Armonizarea unei teme de 16 masuri (8 masuri sopran si 8 masuri bas dat, necifrate) .................................................................................................................................................................................................... 1 p.

   b.4) Citirea, la prima vedere, la pian, cu analiza armonica a unor fragmente muzicale de 12-16 masuri, din creatia universala si romaneasca ............................................................................................................................................................ 1 p.

Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o tema de armonizat si cate un fragment muzical. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul lor.

   c) Recunoasterea si comentarea unor lucrari din creatia universala si romaneasca. Pe baza auditiei, candidatilor li se cere recunoasterea si comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel putin una va fi din creatia romaneasca) alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrari pusa la dispozitia candidatilor de catre directiunea unitatii de invatamant, cu cel putin doua saptamani inainte de sustinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum si aspecte interdisciplinare .................................................................................................................... 1 p.

Se acorda 1 p. din oficiu.

   3. Proba practica pentru Muzica vocala traditionala romaneasca (Canto popular)

   a) Elaborarea unui proiect de lectie din programa scolara in vigoare. Proiectul va fi prezentat comisiei inainte de inceperea probei ........................................................................................................................................................................................... 2 p.

   b) Sustinerea proiectului de lectie elaborat .................................................................................................................... 1 p.

   c) Proba practica constand intr-o proba de recital vocal care cuprinde interpretarea a 3 lucrari diferite, specifice genului, cu sau fara acompaniament, din zona de provenienta a candidatului .......................................................................................... 6 p.

   4. Arta actorului (pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata/ciclul II de studii universitare de masterat, catedre/posturi din scoli si licee de arta)

   a) Candidatul va elabora un set de exercitii de initiere actoriceasca in cadrul unei lectii cu 3-5 elevi ...................................................................................................................................................................................................... 4 p.

   b) Lucru pe text. Textul va fi la alegerea candidatului din literatura (proza/poezie) universala sau romaneasca. Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant ................................................................................................ 5 p.

Proba nu va depasi 30 de minute. Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   NOTE:

   a) Candidatii care opteaza pentru ocuparea unui post/unei catedre prevazut(e) la pct. 2 "Studii teoretice" vor sustine toate probele prevazute la acest punct, indiferent daca postul/catedra prevede ore numai pentru una/doua din cele 4 discipline.

   b) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata/ciclului II de studii universitare de masterat si care au parcurs si absolvit si un modul de folclor pot preda si disciplina Muzica vocala traditionala romaneasca (Canto popular) din liceele de muzica (clasele IX-XII).

   c) Pentru posturile/catedrele de ansambluri muzicale vocale si instrumentale sau orchestrale, respectiv dirijat ansamblu coral ori dirijat ansamblu instrumental sau orchestral, sunt valabile probele practice prevazute la pct. 1.B (adaptate dupa caz). Pentru ansamblu vocal, instrumental sau orchestral, lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele a VII-a - a XII-a a programei scolare in vigoare pentru ansamblu vocal, respectiv ansamblu instrumental sau orchestra - scoli si licee de muzica.

   d) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata/ciclului II de studii universitare de masterat care au studiat si absolvit un instrument sau au studiat si au absolvit un modul de instrument pot preda si instrumentul respectiv la scolile si liceele de arta. Acestia vor putea sustine probele practice prevazute la pct. 1.A.

   e) Prezenta anexa este valabila si pentru candidatii apartinand minoritatilor nationale.

   f) Proba practica este evaluata de cei 2 profesori examinatori care fac parte din comisie. Rezultatul probei practice se obtine ca medie a punctajelor acordate de fiecare profesor examinator.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 18:25
 

Revista cu ISSN

Capitol II

Capitolul II. Membrii APR -    membri activi -    membri sustinãtori -    membri de onoare -    membri fondatori

Read more

Ghid de evaluare a activitatii didactice

Ghid de evaluare a activităţii didactice I. PLANIFICARE – PROIECTARE 1. Modul de întocmire a planificărilor: - structura - esalonarea adecvată a materiei pe întregul an - concordanţa cu cerinţele programelor - integrarea în...

Read more

Studiu privind relatia dintre implicarea…

STUDIU – PRIVIND RELAŢIA DINTRE IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI COMPORTAMENTELE LOR AGRESIVE     Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Acest studiu are la bază ideea...

Read more

Educarea estetica prin activitatile arti…

STUDIU PRIVIND EDUCAREA ESTETICĂ PRIN ACTIVITĂŢILE ARTISTICE-PLASTICE Prof. ȋnv. primar: Andrei Alexandra Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni, judeţul Argeş Rezumat: Dat fiind faptul...

Read more

Concursul National Viva la Musica Zalau …

Concursul National Viva la Musica Zalau 2016 castigatorii pentru editia a XVIII-a

CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA” CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016 Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a...

Read more

Programa optionala pentru invatamantul p…

PROGRAMĂ OPŢIONALĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ Prof. înv. primar Miron Simona Petronela Şcoala Gimnazială Chicerea, Iaşi Această propunere de programa şcolară pentru Educaţie interculturală reprezintă o ofertă curriculară centrală de...

Read more

Mitul lui Sisif

MITUL LUI SISIF Prof. Lorincz Cristina profesor C.T. Iosif Şilimon, Braşov   Articolul de faţă este un studiu asupra operei camusiene „Mitul lui Sisif”, aducând în discuţie tema principală a absurdului. Întregul studiu se...

Read more

Studiu stiintific privind stabilizarea s…

Studiu stiintific privind stabilizarea si limpezirea vinurilor cu bentonita

STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ Profesor Ciobanu Ileana Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj Rezumat Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru...

Read more