Proiect Comenius multilateral mobilitate in Bursa Turcia |
Marţi, 08 Mai 2012 20:51 |
PROIECT COMENIUS MULTILATERAL
MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius “You can’t teach an old dog new tricks, or can you … ?”. Aceasta mobilitate a avut loc în localitatea Bursa din Turcia. La acest proiect participă şcoli din Polonia, Portugalia, România şi Turcia.
Prima mobilitate a avut loc în luna octombrie a anului trecut în Polonia. Actuala deplasare reprezintă cea de-a doua mobilitate. Urmează o nouă deplasare în luna octombrie, anul curent, în Portugalia, iar anul viitor, în luna mai, vom fi gazdele reuniunii finale de proiect.
Echipa României, de la Liceul de Artă "Ioan Sima" Zalău, a fost reprezentată de 4 profesori (Ardelean Simona, Cosma Camelia, Lazar Mihaiela, Onaci Mariana) şi 10 elevi (Abrudan Cristiana, Blaga Vlad, Bonţe Corina, Chiş Andreea, Eşanu David, Iacob Alexandra, Meseşan Răzvan, Micle Cristiana, Păduraru Denisa, Vaida Adela).
Programul activităţilor a fost unul extrem de plăcut, îmbinând armonios munca cu relaxarea şi buna dispoziţie.
17 aprilie 2012 - Sosirea partenerilor
Am fost plăcut impresionaţi de bucuria şi deschiderea cu care am fost aşteptaţi în Turcia, la şcoala Meriç Anadolu Lisesi de către directorii şi profesorii şcolii gazdă, precum şi de către elevii implicaţi în proiect şi părinţii acestora. A fost o întâlnire cu multe emoţii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii noştri şi-au cunoscut real gazdele, anterior cunoscute online. Contactul faţă-în-faţă a fost unul foarte puternic. S-au schimbat primele opinii şi s-au legat primele simpatii şi prietenii. Seara, copiii au fost preluaţi de „familiile adoptive” la casele lor.
Întâlnirea cu toate cadrele didactice implicate în proiect a avut loc mult mai târziu, după orele 22, la şcoală, deoarece delegaţiile implicate în proiect (polonezii şi portughezii) au ajuns mult mai târziu.
18 aprilie 2012
Toată echipa Comenius s-a întâlnit la şcoală la ora 9. Elevii sosiţi şi elevii gazdă au fost implicaţi în diverse activităţi organizate la şcoală, în timp ce profesorii implicaţi în proiectul Comenius au pornit în vizită la “Nilüfer District Director of National Education” şi “Nilüfer District Governor”. Am revenit la şcoală, unde am luat prânzul, alături de elevi. După masă, la şcoală, profesorii au lucrat la proiect. A avut loc o prezentare a sistemului educaţional din Polonia, Portugalia, România, Turcia. Elevii au vizitat sălile de clasă, au participat la ore, au fost implicaţi în activităţi sportive şi muzicale. La finalul orelor de curs, aceştia au mers acasă.
19 aprilie 2012
La ora 9 ne-am întâlnit la şcoală, ne-am organizat pe grupe şi am pornit la drum, să facem turul oraşului Bursa. Printre obiectivele vizate amintim:
- “Platanus Orientalis”,
- parcul cu grădini de ceai şi mormintele celor doi fondatori ai Imperiului otoman - Osman Gazi şi fiul său Orhan Gazi,
- vechiul oraş Bursa,
- Marea Moscheea Ulu Cami - prima moscheee otomană cu cupole multiple.
Bursa este sinonimă cu masivul Uludag, care se înalţă în spatele oraşului, unde s-a dezvoltat o staţiune montană faimoasă.
În puţinul timp liber, după orele 16, am alergat prin bazar, am încercat să căutăm suveniruri pentru toţi cei de acasă şi, nu în ultimul rând, am savurat renumitul kebab iskender.
20 aprilie 2012
Ca de obicei, ne-am întâlnit la şcoală la ora 9 şi împreună cu întregul grup am participat la “International Nilüfer Sports Festival Opening Ceremony”.
Am revenit la şcoală şi am continuat munca la proiect.
21 aprilie 2012
Întâlnirea de grup, la şcoală, a fost una foarte matinală: 4.45. Ne-am organizat pe grupe, iar la ora 5 am pornit într-o scurtă şi minunată excursie la Istanbul.
Despărţirea a fost grea, însă am rămas cu amintiri frumoase şi nu doar atât, cu prietenii care sperăm să dureze în timp.
A fost un schimb de experienţă deosebit de util, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Programul a fost captivant şi dinamic: am lucrat împreună, am discutat despre activităţile realizate în cadrul proiectului de către fiecare ţară în parte, s-au decis activităţile următoare, s-au cunoscut alţi oameni, alte locuri, alte tradiţii şi obiceiuri de viaţă. Am avut parte de momente de neuitat, de oameni ospitalieri şi cu mult bun-simţ.
Ne-am întors acasă mai bogaţi spiritual, cu mai multe planuri şi noi idei de muncă, cu noi prieteni şi cu multă nostalgie pentru ceea ce am lăsat în urmă. Ne-am simţit extraordinar şi ne-am întoarce acolo oricând …
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Marţi, 15 Mai 2012 15:02 |
|
SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci.... Read more
 STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND
STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ
Profesor Ciobanu Ileana
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj
Rezumat
Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru... Read more
GEOGRAFI DE SEAMĂ DIN JUDEŢUL VRANCEA
Prof. Ciobotaru Ana-Maria
Şcoala Gimnazială Măicăneşti
Rezumat: Ţinutul Vrancei este situat în partea de sud-est a României. Aceste ţinuturi şi-au adus contribuţia la înfrumuseţarea şi îmbogăţirea fondului... Read more
Jocuri online pentru tineri
Oamenii moderni prefera activitati moderne, iar cand vine vorba de timp irosit online, majoritatea il cheltuie pe site-uri de jocuri kizi. Nu e doar o moda ci... Read more
ACTIVITATEA NR. 1
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Program Şcoala Altfel - Activităţi
1. Grupa de vârstă: tineriiii din clasele IX-XII
2. Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual
3. ... Read more
PREDAREA INTEGRATÃ
LA CLASELE I-IV
Inst. Nicolau Mariana
Şcoala cu Clasele I-VIII Gherãesti, jud. Neamt
Problemele concrete de viatã, ce trebuie rezolvate zi de zi, au un caracter integrat si nu pot... Read more
SURSE ȘI RESURSE DE RELAȚIONARE ALE CONSILIERULUI ȘCOLAR CU ELEVII CICLULUI GIMNAZIAL
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Rezumat: Consilierea reprezintă o acțiune complexă prin care se urmărește sugerarea... Read more
DIFFÉRENCE / DIFFÉRANCE SAU
INSTABILITATEA LIMBAJULUI LA DERRIDA
Prof. Drd. Miron Costina Violeta
Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj
„Celebra definiţie a lui Saussure, conform căreia limba este un sistem alcătuit din diferenţe... Read more
DEZVOLTAREA LA ELEVI A COMPETENŢELOR DE CULTURĂ GENERALĂ PRIN PROIECTE EDUCAŢIONALE INTERDISCIPLINARE
Prof. Saizescu Cristina-Alexandra
Colegiul Tehnic Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara
Dezideratul formării caracterului…
ITUL PROPRIU-ZIS ŞI MODELUL MITIC ÎN ,,LES TROIS GRACES” DE MIRCEA ELIADE
Elena HENDRE - prof.
Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş
Rezumat: În opera ,,Les Trois Graces” Mircea…
Precizari privind evaluarea elevilor
la proba anticipata a examenului de bacalaureat
sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone
in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"
pe diploma de bacalaureat
Afla Precizarea…
Planificare model pentru cunoasterea mediului invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata…
Evaluarea Nationala 2013
Limba si literatura romana subiect si barem
Vezi subiectul si baremul de evaluare si de notare / corectare de la prima proba de Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a pentru… STUDY ON EXPRESSING PRESENT AND PAST ROUTINE IN ENGLISH
Prof. Simona PISOI
Colegiul Naţional Carol I, Craiova
SUMMARY
English has no single verb expressing habitual aspect. Instead, habitual behaviour is indicated in various ways,…
DIN DATINILE, OBICEIURILE SI TRADITIILE RUSILOR LIPOVENI
DIN MUNICIPIUL BRAILA
Prof. dr. Ion Andronache,
Liceul Tehnologic „Constantin Brancoveanu”, Braila
Braila a fost si este un oras cosmopolit, unde toleranta fata de alte… NOILE EDUCATII
Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.… PROFESORUL BUN – ÎNTRE REALITATE ŞI DEZIDERAT
Alexandra Pepelea, profesor
Schimbarea mentalităţii asupra modului de formare a profesorilor este esenţială. Pregătirea iniţială vizează introducerea viitorului cadru didactic, prin activităţi teoretice şi practice…
|