Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Mihai Eminescu
Miercuri, 08 Decembrie 2010 19:25

                                                           PROIECT EDUCAȚIONAL

                                                                            

Sava Ștefania, limba și literatura română

                                                                          Școala cu clasele I-VIII Octav Băncilă, Corni, Botoșani

 

La jumătatea primei lunii a fiecărui an se sărbătorește ziua poetului național, Mihai Eminescu. Fiecare școală are obligația de a-i cerebra aniversarea prin diferite activități, în scop de prețuire pentru opera sa, pe care a dăruit-o pentru eternitate.

 

Moto: Eminescu? Era o frumuseţe! o figură clasică încadrată de nişte plete mari negre: o frunte înaltă şi senină, nişte ochi mari - la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt coborât dintr-o icoană.

                                                                                          I. L. Caragiale

1. Titlul proiectului:

            A fost, este și va fi Eminescu …

2. Data:15 ianuarie 2011

3. Locația: Școala Octav Băncilă, Corni

4. Grup țintă: elevii claselor  a VI a A, B, C

5. Scopul proiectului:

      - motivarea spiritului competitiv;

      - dezvoltarea competențelor de comunicare scrisă și orală;

      - posibilitatea tuturor elevilor de a putea participa la cel puțin una dintre secțiunile concursului;

6. Secțiuni:

      a) desen;

      b) interpretare;

      c) concurs;

7. Condiții de participare:

     - pot participa elevi din clasa a V-a C;

     - se acordă locul I, II, III elevilor câștigători;

     - juriul va fi compus din cadre didactice;

8. Regulament:

     - concursul se va desfășura la Școala Octav Băncilă, Corni;

     - fiecare elev poate participa la cel mult două secțiuni;

     - prima probă constă în realizarea unei expoziții cu creațiile plastice ale elevilor. Se va puncta imaginația și talentul artistic.

     - a doua probă, cea de interpretare, constă în recitarea unei poezii sau interpretarea unui cântec din opera poetului. Elevii vor fi punctați pentru corectitudine, intonație, etc.:

     - a treia probă - concurs de cultură generală - constă în adresarea de întrebări legate de viața și opera poetului. Vor fi punctați pentru originalitate și spirit creativ.

     - juriul va desemna câștigătorii fiecărei secțiuni în parte;

     - premierea va avea loc imediat după încheierea concursului;

9. Rezultate așteptate:

      - implicarea tuturor elevilor în proiect;

      - realizarea unui portofoliu al clasei cu lucrările elevilor;

10. Desfășurarea activității:

 

Nr.

crt.

Denumirea activității

Resurse

materiale

Resurse umane

Locul

de desfăşurare

1.

Eminescu în culori

Desene și colaje

 inspirate

din viața poetului

Acuarele, carioci,

Hârtie colorată,

hărtie creponată

 

Elevii claselor

 a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

2.

A fost odată ca-n povești …

Concurs de recitări

din opera poetului

 

Poezii și cântece

 din opera poetului

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

3.

Concurs  intrașcolar de

cultură generală

Set de

15 întrebări și

5 sarcini

de lucru.

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

 

Bibliografie:             

Alois Gherguţ, Ciprian Ceobanu, Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic, Editura Polirom, București, 2009

                  

 

Revista cu ISSN

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Metode si tehnici de evaluare in ciclul …

METODE ŞI TEHNICI DE EVALUARE ÎN CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Liliana Dumitru Şcoala cu clasele I-VIII Vitanesti, Jud. Teleorman          Combinarea instrumentelor de evaluare scrisă cu cele de evaluare orală, cu metodele...

Read more

Programa bacalaureat 2011

Programa bacalaureat 2011   Programa bacalaureat 2011 Programele pentru disciplinele examenului de bacalaureat 2011 (anexa 2 la Ordinul 4800/2010): romana, matematica, biologie, chimie, fizica, geografie, economie, filozofie, informatica, psihologie, logica si sociologie.   - Programa...

Read more

Ideea franceza de civilizatie

IDEEA FRANCEZĂ DE CIVILIZAŢIE   Maghiar Adina, prof. de limba şi literatura română S08 „Arany Janos”, Salonta        Fiecare civilizaţie este legată de un spaţiu, cu limite aproape stabile, existând pentru fiecare dintre ele...

Read more

Cartea prietenul nepretuit

CARTEA - PRIETENUL NEPREȚUIT Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Cine nu ştie citi, nu se poate instrui, nu poate realiza nici un progres care să-l conducă spre autoinstruire şi autoeducaţie....

Read more

Plural of nouns controversial aspects

PLURAL OF NOUNS – CONTROVERSIAL ASPECTS   Prof. Dumitru Maria Magdalena Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești               Collective nouns when used in singular can take either a singular form to refer to the whole...

Read more

Munca independenta si jocurile didactice…

MUNCA INDEPENDENTĂ ŞI JOCURILE DIDACTICE, ÎN CICLUL PRIMAR înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Activitatea independentă a elevilor constituie deopotrivă mijloc şi scop al demersului didactic. Din acest punct de vedere,...

Read more

Conceptul de prostie in viziunea filosof…

CONCEPTUL DE PROSTIE ÎN VIZIUNEA FILOSOFULUI ERASMUS   de Marian DRAGOMIR   Nu ştim dacă Erasmus din Rotterdam a fost primul european conştient aşa cum îl numeşte Stefan Zweig, dar cu siguranţă a fost...

Read more