Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Mihai Eminescu
Miercuri, 08 Decembrie 2010 19:25

                                                           PROIECT EDUCAȚIONAL

                                                                            

Sava Ștefania, limba și literatura română

                                                                          Școala cu clasele I-VIII Octav Băncilă, Corni, Botoșani

 

La jumătatea primei lunii a fiecărui an se sărbătorește ziua poetului național, Mihai Eminescu. Fiecare școală are obligația de a-i cerebra aniversarea prin diferite activități, în scop de prețuire pentru opera sa, pe care a dăruit-o pentru eternitate.

 

Moto: Eminescu? Era o frumuseţe! o figură clasică încadrată de nişte plete mari negre: o frunte înaltă şi senină, nişte ochi mari - la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt coborât dintr-o icoană.

                                                                                          I. L. Caragiale

1. Titlul proiectului:

            A fost, este și va fi Eminescu …

2. Data:15 ianuarie 2011

3. Locația: Școala Octav Băncilă, Corni

4. Grup țintă: elevii claselor  a VI a A, B, C

5. Scopul proiectului:

      - motivarea spiritului competitiv;

      - dezvoltarea competențelor de comunicare scrisă și orală;

      - posibilitatea tuturor elevilor de a putea participa la cel puțin una dintre secțiunile concursului;

6. Secțiuni:

      a) desen;

      b) interpretare;

      c) concurs;

7. Condiții de participare:

     - pot participa elevi din clasa a V-a C;

     - se acordă locul I, II, III elevilor câștigători;

     - juriul va fi compus din cadre didactice;

8. Regulament:

     - concursul se va desfășura la Școala Octav Băncilă, Corni;

     - fiecare elev poate participa la cel mult două secțiuni;

     - prima probă constă în realizarea unei expoziții cu creațiile plastice ale elevilor. Se va puncta imaginația și talentul artistic.

     - a doua probă, cea de interpretare, constă în recitarea unei poezii sau interpretarea unui cântec din opera poetului. Elevii vor fi punctați pentru corectitudine, intonație, etc.:

     - a treia probă - concurs de cultură generală - constă în adresarea de întrebări legate de viața și opera poetului. Vor fi punctați pentru originalitate și spirit creativ.

     - juriul va desemna câștigătorii fiecărei secțiuni în parte;

     - premierea va avea loc imediat după încheierea concursului;

9. Rezultate așteptate:

      - implicarea tuturor elevilor în proiect;

      - realizarea unui portofoliu al clasei cu lucrările elevilor;

10. Desfășurarea activității:

 

Nr.

crt.

Denumirea activității

Resurse

materiale

Resurse umane

Locul

de desfăşurare

1.

Eminescu în culori

Desene și colaje

 inspirate

din viața poetului

Acuarele, carioci,

Hârtie colorată,

hărtie creponată

 

Elevii claselor

 a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

2.

A fost odată ca-n povești …

Concurs de recitări

din opera poetului

 

Poezii și cântece

 din opera poetului

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

3.

Concurs  intrașcolar de

cultură generală

Set de

15 întrebări și

5 sarcini

de lucru.

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

 

Bibliografie:             

Alois Gherguţ, Ciprian Ceobanu, Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic, Editura Polirom, București, 2009

                  

 

Revista cu ISSN

Cadrul asigurarii calitatii, politici si…

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII POLITICI ŞI PROCEDURI     O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu....

Read more

Saptamana Educatiei Globale

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       1.      CONTEXT - SCOP ŞI OBIECTIVE     2.      CUNOŞTINŢE, ABILITĂŢI, ATITUDINI ŞI VALORI     3.      PERSPECTIVE ŞI METODE     4.      ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE     5.      REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI       6.      RESURSE INFORMAŢIONALE  

Read more

Rolul factorilor educativi in prevenirea…

ROLUL FACTORILOR EDUCATIVI IN PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN ŞCOALĂ ŞI FAMILIE Profesor învățămînt primar PRISECARU VIOLETA Şcoala Gimnazială “Ion Ghica” Tortoman, jud. Constanţa...

Read more

Sanatatea mintala si educatia rutiera

SĂNĂTATEA MINTALĂ ŞI EDUCAŢIA RUTIERĂ Prof. educator Mureşan-Chira Gabriel Şcoala Gimnazială Specială Centru de Resurse şi Documentare privind Educaţia Incluzivă/ Integrată, Cluj- Napoca Rezumat: Condiţiile mediului psihosocial s-au schimbat...

Read more

EDUCATIA EXCELENTEI PENTRU O SOCIETATE …

EDUCAŢIA EXCELENtEI PENTRU O SOCIETATE CENTRATÃ PE COPIL Prof. Popescu Ileana – Alina, Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova   Societatea centratã pe copil? Educatia excelentei? Formulãri care apar...

Read more

Proiect didactic O scrisoare pierduta e …

Proiect didactic O scrisoare pierduta e I L Caragiale

Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie... PROIECT DIDACTIC O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE Profesor Marincaș Marinela Adriana, Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” ...

Read more

Intimitatea ca manifestare perfecta a eu…

INTIMITATEA CA MANIFESTARE PERFECTĂ A EULUI SUPERREALIST   de Ştefan Lucian MUREŞANU     Moto: Intimitate, o relaţie în care proştii sunt atraşi providenţial pentru distrugerea lor reciprocă. Ambrose Bierce   Cuvinte cheie: intimitate, stare, identitate, eu,...

Read more

Dascalul de profesie roman

DASCĂLUL, DE PROFESIE ROMÂN   Prof. Antal Adrian-Grigore Liceul Teoretic “O. C. Tăslăuanu” Topliţa, jud. Harghita   Am încercat prin articolul meu să trag un semnal de alarmă referitor la direcţia greşită spre care se...

Read more