|
|
Proiecte si activitati educationale |
Duminică, 08 Aprilie 2012 23:03 |
PROIECTE ŞI ACTIVITĂŢI EDUCAŢIONALE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Sistemul educaţional din România este în plin proces de reformă. În ultimii ani, se pune tot mai mult accentul pe activităţile educaţionale extraşcolare şi extracurriculare. Implicarea în astfel de activităţi contribuie la creşterea calităţii actului educaţional şi a caracterului inovativ, iar paleta de acţiune este vastă. Educaţia de bună calitate presupune aplicarea modelului diversităţii prin abordarea diferenţiată, iniţierea de proiecte în care să fie implicaţi elevi, cadre didactice de diferite specialităţi, parteneri educaţionali, pornind de la părinţi, societatea civilă, media şi comunitate.
Orice tip de activitate extraşcolară se cere a fi anticipată, iar demersul său trebuie să facă obiectul unui proiect. În acest proiect se prezintă succesiunea evenimentelor, raportate la unitatea de timp propusă şi la obiectivele acţiunii (N. Ilinca, 2007). Se facilitează contactul elevilor cu profesorii, urmărindu-se eficientizarea, comunicarea, colaborarea, schimbul de idei.
Activităţile extracurriculare oferă posibilităţi mai largi de cunoaştere nemijlocită a realităţii, stimulează spiritul de iniţiativă, îmbogăţesc experienţa, iar implicarea frecventă în organizarea şi desfăşurarea lor determină supunerea de bună voie regulilor, asumarea responsabilităţii, autodisciplina.
Abordarea educaţională complementară formal – non-formal asigură plus valoarea sistemului educaţional. Activităţile trebuie să corespundă particularităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor, să ţină seama de nivelul de cunoştinţe al elevilor, de posibilităţile lor fizice şi psihice pentru a asigura stimularea intereselor, a înclinaţiilor şi aptitudinilor individuale ale copiilor de o anumită vârstă. Factorii care condiţionează reuşita organizării şi derulării activităţilor educative extraşcolare şi extracurriculare desfăşurate fac referire la precizarea cu claritate a obiectivului general urmărit şi a obiectivelor specifice, la stabilirea celui mai bun loc de desfăşurare, proiectarea structurii activităţii în raport cu obiectivele acesteia, asigurarea legăturii cu procesul didactic realizat în clasă, cu obiectivele instructiv-educative ale acestuia.
În cadrul proiectului educaţional „Rădăcini şi muguri”, coordonat de profesor Lazar Mihaiela, s-au desfăşurat o serie de activităţi care au avut scop cunoaşterea unor datini şi obiceiuri specifice poporului nostru, formarea virtuţilor creştine şi cultivarea comportamentului moral-spiritual al copilului.
Impact:
- stimularea ataşamentului afectiv faţă de tradiţiile populare româneşti;
- creşterea sentimentului de mândrie naţională;
- educarea copiilor în spiritul valorilor morale şi sociale;
- legarea unor prietenii între copiii implicaţi în proiect care să dureze şi după finalizarea lui.
Activităţi:
„În lumea portului popular”
„De la lume adunate şi-napoi la lume date”
„Colinde, colinde”
„Icoana - fereastră spre cer”
„Să învârtim hora împreună”

În cadrul proiectului educaţional „Uniţi în diversitate!” s-au desfăşurat activităţi care au avut drept scop promovarea dialogului intercultural şi creşterea gradului de conştientizare asupra diversităţii culturale bazată pe valori culturale comune şi asupra importanţei dialogului intercultural în rândul copiilor, tinerilor şi adulţilor.
Activităţile au fost realizate de profesorii Lazar Mihaiela, Ardelean Simona, Ardelean Cătălin, Ardelean Elena, Onaci Mariana.
Activităţi:
- realizarea unui panou cu statele Uniunii Europene;
- alegerea unor ţări europene, căutarea unor informaţii despre ţările respective, în special ţările incluse în proiectul Comenius: Polonia, Turcia, Portugalia, România;
- fixarea pe o hartă virtuală a ţării pe care o studiază;
- dezbateri în baza informaţiilor culese despre ţările europene, prezentarea tradiţiilor şi realizarea unor materiale Power Point sugestive;
- organizarea şi prezentarea unor programe cultural-artistice şi dezbateri privind exprimarea în diversitate prin muzica cultă şi poezie;
- sesiuni de informare pe această temă;
- realizarea unor pliante/afişe/lucrări artistice, plastice individuale şi colective despre unitatea europeană şi diversitate culturală;
- organizarea de activităţi artistice pe această temă – cântece şi poezii - în română şi engleză.
- realizarea unui panou cu statele Uniunii Europene;
- alegerea unor ţări europene, căutarea unor informaţii despre ţările respective, în special ţările incluse în proiectul Comenius: Polonia, Turcia, Portugalia, România;
- fixarea pe o hartă virtuală a ţării pe care o studiază;
- dezbateri în baza informaţiilor culese despre ţările europene, prezentarea tradiţiilor şi realizarea unor materiale Power Point sugestive;
- organizarea şi prezentarea unor programe cultural-artistice şi dezbateri privind exprimarea în diversitate prin muzica cultă şi poezie;
- sesiuni de informare pe această temă;
- realizarea unor pliante/afişe/lucrări artistice, plastice individuale şi colective despre unitatea europeană şi diversitate culturală;
- organizarea de activităţi artistice pe această temă - cântece şi poezii - în română şi engleză.

În cadrul proiectului educaţional umanitar “Dăruind, vei dobândi”, coordonat de profesoarele Cosma Camelia, Ilea Ioana şi Lazar Mihaiela s-au derulat diverse activităţi ce au avut ca scop trezirea unor sentimente de toleranţă şi apreciere faţă de unele persoane cu dizabilităţi auditive şi verbale, dezvoltarea abilităţilor practice ale elevilor, încurajarea acţiunilor de toleranţă ale elevilor, formarea personalităţii elevilor, deprinderilor de comportare şi pictură. Finalitatea constă în oferirea icoanelor de sărbători persoanelor mai sus amintite şi unor bolnavi de la spital.

În cadrul proiectului multilateral Comenius “You can’t teach an old dog new tricks, or can you …?” sunt implicaţi profesori ai liceului (Man Felicia – director, Ardelean Simona – coordonator, Cosma Camelia, Lazar Mihaiela, Onaci Mariana – membri ai echipei de proiect, restul colegilor implicaţi - colaboratori) şi elevi. Proiectul se întinde până în anul 2013, pe parcursul său fiind programate nenumărate vizite şi activităţi de lucru. Proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Polonia, ţara coordonatoare, reprezentată de prof. Agnieszka Czemny, cu Turcia (prof. Hatice Arslan) şi cu Portugalia (prof. Nuno Albano). Acest proiect reprezintă pentru toţi cei implicaţi o oportunitate grozavă, cadrul inedit şi direct de a lua contact cu alte sisteme educaţionale, de a face comparaţii, de a folosi cunoştinţele de limba engleză, dar şi de a se împrieteni. Astfel de proiecte permit deschiderea către o lume nouă a comunicării rapide şi a permanentei adaptări la o lume într-o continuă schimbare. Trebuie să ţinem pasul, să ne mobilizăm, să cooperăm, să învăţăm permanent. Conform proiectului, “an old dog” sunt persoanele trecute de prima tinereţe, dar care vor să înveţe să folosească calculatorul, cardul de credit, vor să înveţe cunoştinţe minimale de limba engleză, vor să înveţe să cânte la un instrument muzical, toate acestea sub supravegherea elevilor noştri, deveniţi “profesori” pentru o vreme.

Apreciind just contribuţia acestor activităţi şi îmbinând într-un sistem unic formele, metodele şi evidenţa activităţilor în afară de clasă şi de şcoală, activităţile se transformă într-un puternic instrument al educaţiei elevilor, fiind o formă de sprijinire şi de întregire a pregătirii şcolare. Efectul educativ al acestor activităţi este cu atât mai mare, cu cât ele reuşesc să-i pună pe elevi în situaţia de a munci mai bine, în toate formele de activitate şi în orice etapă de desfăşurare a lor.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 09 Aprilie 2012 00:00 |
|
Sfaturi pentru părinți și decalog antidrog
Iată 10 sfaturi pentru părinţi pentru a-şi ţine copiii aproape de ei şi departe de droguri:
1. Fii parte activă din viaţa lor! Fă-ţi timp... Read more
STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara
Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată... Read more
CONCEPTE PEDAGOGICE ALTERNATIVE – FILOSOFIA WALDORF ŞI MONTESSORI
Prof. Alexandru Colţan
Şcoala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiş
Conceptele şcolii Waldorf şi Montessori au apărut în România odată cu liberalizarea pieţei... Read more
ETUDE DE SPECIALITE - L’ANALYSE DU DISCOURS RAPPORTE DANS UN ARTICLE DE PRESSE
Prof. Aruștei Dana Marinela,
Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț
Cuvinte cheie: discours rapporté,... Read more
PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”
Prof. drd. Simion Rozaura
Liceul Pedagogic Regele Ferdinand
Rezumatul lucrării
Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă.... Read more
ANONIM
CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI
IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI
Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.
Răspunsurile pe care le vom... Read more
Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata
Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele... Read more
Studiu de specialitate
Educaţia părinţilor – o necesitate
Profesor Pătrașcu Elena Crenguța
Liceul Tehnologic I. C. Petrescu Stîlpeni – GPP Stîlpeni, jud. Argeș
Conceptul educației permanente este "în mod... Read more
MUNCA INDEPENDENTĂ ŞI JOCURILE DIDACTICE, ÎN CICLUL PRIMAR
înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Activitatea independentă a elevilor constituie deopotrivă mijloc şi scop al demersului didactic. Din acest punct de vedere,…
CREŞTEREA CALITĂŢII EDUCAŢIEI ŞI FORMĂRII PRIN
NOILE TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ŞI DE COMUNICARE
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Contextul de dezvoltare a sistemului educaţional… Oportunităţi de studiu în Marea Britanie prin
programul HMC – Projects in Central and Eastern Europe
Din anul 2009, Junior Achievement România, împreună cu Headmasters’ and Headmistress’ Conference (asociaţie de şcoli…
STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a… DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX
Lector univ. Ilie MINESCU
Universitatea de Vest TIMIŞOARA
Origine et Classement
Les documents authentiques ont fait leur entrée en didactique des langues au cours de la décennie… 1. Crack-ul
La mijlocul anilor 80 a apărut în SUA şi mai târziu în Europa un drog care seamănă, din punct de vedere al procesului de producţie, cu drogurile sintetice…
EMISIUNI MONETARE ÎN TIMPUL LUI ALEXANDRU CEL BUN
Profesor Adrian Şulic
Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani
Lunga domnie a lui Alexandru cel Bun a cunoscut numeroase emisiuni monetare. La început… IV. ACTIVITATE EXPERIMENTALĂ
MATERIALE SUPERHIDROFOBE
IV.1. Obiective:
Ø Înţelegerea prezenţei nanostructurilor în compoziţia unui material natural şi felul cum îi influenţează ele proprietăţile
Ø Materialele Novel avansate care au fost…
LIMBA ŞI LITERATURA FRANCEZĂ – CULTURĂ ŞI DISTINCŢIE
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Mai mult decât orice altă ţară din lume, Franţa înseamnă cultură, deschidere, independenţă…
|
|