Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele eTwinning
Luni, 08 Martie 2010 03:00

PROIECTELE ETWINNING

 

Prof. Chenaru Elena-Cristina

Şcoala cu clasele I-VIII P. H. Zangopol, Buzãu

 

 

Proiectele etwinning au o mare importantã în viata scolii, pentru cã stabilesc relatii si legãturi de prietenie între scoli diferite din Uniunea Europeanã, permit, de asemenea, cunoasterea unor culturi si obiceiuri din tãri diferite, dar care au în comun folosirea unei limbi de circulatie internationalã.

 

ªcoala P. H. Zangopol din orasul Buzãu este implicatã într-un proiect etwinning, lansat pe site-ul www.etwinning.net, site care face parte din programul Comenius. Acest site dã posibilitatea fiecãrei scoli si fiecãrui cadru didactic sã îsi gãseascã parteneri în vederea realizãrii unor colaborãri pe diverse teme.

Anul acesta scoala P. H. Zangopol a demarat proiectul „AU MONDE DES ENFANTS, À LA RECHERCHE DE L’AMITIÉ”- “PE TÃRÂMURILE COPILÃRIEI, ÎN CÃUTAREA PRIETENIEI”.

Acest proiect este în parteneriat cu douã scoli, Collège de Zipari din Grecia si Agrupamento des Escolas d’Albufeira Poente Dom Martim Fernandes din Portugalia. Limba de comunicare între cele trei scoli este limba francezã.

ªcolile partenere au semnat si un acord de parteneriat si au stabilit un numãr de opt activitãti derulate începând cu luna noiembrie 2009 pânã în iunie 2010.

Proiectul a primit pe site o clasã virtualã la care au acces profesorii parteneri, elevii implicati, dar si vizitatori care sunt invitati sã viziteze paginile proiectului. Aici sunt rubrici cu activitãtile din proiect si fiecare activitate cuprinde materiale diverse: prezentãri power point, fotografii care ilustreazã desfãsurarea respectivelor activitãti.

Obiectivele proiectului au fost:
- Participarea unei scoli din România la o activitate de colaborare cu scoli din Uniunea Europeanã prin programul de parteneriat initiat de site-ul www.etwinning.net;
- Învãtarea unei limbi strãine prin mijloace inedite care sã atragã elevii în activitãti pe gustul lor si potrivit vârstei si preocupãrilor acestora;
- Asigurarea dezvoltãrii intelecuale si socio-afective a elevului;
- Participarea la formarea de competente plurilingvstice si pluriculturale;
- Dezvoltarea competentelor tehnice de informaticã si de comunicare;
- Crearea de contexte atractive de învãtare si predare atât pentru elevi cât si pentru profesori/învãtãtori;
- Diversificarea metodologiei de învãtare la nivelul clasei;
- Promovarea cooperãrii si respectului pentru culturi, obiceiuri si traditii din tãri diferite;
- Asigurarea cresterii interesului pentru limba francezã si pentru limbile strãine, în general;
Activitãtile proiectului sunt:
1. Corespondenta prin e-mail între elevii celor trei scoli participante
2. Expozitie de desene cu tema “Copilãria-Prietenia”

Image

Image

 

 

3. Prezentare power point a activitãtilor noastre scolare/extrascolare, de exemplu sãrbãtoarea clãtitelor, La Chandeleur
Image
Image
sau Halloween:

 

Image

Image

 

 

4. Sãrbãtori traditionale la români: Crãciunul si Pastele - prezentãri power point
5. ’’Hai Buzãu, Buzãu!’’ si prezentarea oraselor scolilor partenere: prezentare power point
6. Concurs de fotografie cu tema ’’Zâmbet de copil’’
7. Crearea emblemei proiectului, ’’Emblema prieteniei’’
8. Sãrbãtorirea Zilei prieteniei - carnaval
Proiectul a primit un certificat de calitate, care reprezintã o diplomã care certificã derularea activitãtilor pe site-ul respectiv. Pentru elevi acest proiect înseamnã realizarea de noi legãturi de prietenie, cu elevi din alte scoli din Uniunea Europeanã.

Pentru profesori reprezintã un schimb de idei si de metode de predare la clasã, dar si stablirea unor legãturi de prietenie si asigurarea comunicãrii prin intermediului spatiului virtual.

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:16
 

Comentarii 

 
0 # doru 28-02-2011 19:12
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Instruirea diferentiata a elevilor prin …

INSTRUIREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR PRIN APLICAREA TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE Profesor învățământ primar, Odarca DEAC Școala Gimnazială „Petre Dulfu”   Baia Mare Stilurile de învățare ale elevilor se pot clasifica în diverse moduri...

Read more

Rolul si semnificatia compunerilor scola…

ROLUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR ŞCOLARE ÎN PROGRAMA ŞCOLARĂ Prof. Urjan Mihaela Şcoală Gimnazială Siriu, loc. Siriu Importanta compunerilor în şcoală Pedagogia...

Read more

Activitate experimentala materiale super…

Activitate experimentala materiale superhidrofobe

IV. ACTIVITATE EXPERIMENTALĂ MATERIALE SUPERHIDROFOBE IV.1. Obiective: Ø Înţelegerea prezenţei nanostructurilor în compoziţia unui material natural şi felul cum îi influenţează ele proprietăţile Ø Materialele Novel avansate care au fost...

Read more

Travailler la production ecrite modele d…

FLE: TRAVAILLER LA PRODUCTION ÉCRITE MODÈLE D’ENSEIGNEMENT – APPRENTISSAGE DE LA STRATÉGIE EN 4 ÉTAPES   Prof. MANEA Ruxandra-Magdalena Colegiul Naţional « Dr. Ioan Meşotă » Braşov   Rezumat: Acest articol propune înregistrarea mai întâi a uni...

Read more

Planificare model pentru educatie plasti…

Planificare model pentru educatie plastica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Stilistica si problematica stilului

STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI Profesor Andra Elena Diaconu Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia...

Read more

Meseria de a fi parinte

MESERIA DE A FI PĂRINTE …   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnazială Petriş, Bistriţa Năsăud   Trebuie să ne examinam felul de a gândi, conştiinţa şi comportamentul dacă dorim să auzim apelul care ne invită...

Read more

Documente diriginte

Documentele dirigintelui   Afla care sunt documentele necesare pentru diriginte.   Documente necesare pentru mapa dirigintelui: * Decizie de numire - cadru didactic titular, raspunde de domeniul educativ scolar si extracurricular pe toate componentele si...

Read more