Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Relatia profesor elev
Sâmbătă, 08 Decembrie 2012 00:00

RELAȚIA PROFESOR-ELEV

 

Andone Crenguța - profesor

Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov

 

Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am axat pe calitățile unui adevărat cadru didactic, apoi pe relația dintre acesta și elevii săi, inspirându-le dragoste față de școală.

 

MOTO: “Unde nu-i dragoste de breaslă și menire, și tragere de inimă, nu-i Doamne ajută, mă băieți! Băieții de țăran n-au ce trebuie, fug de școală și li-i urâtă cartea că-i ține învățătorul la școală ca la gros. Ia schimbați-le felul de viață și-ți vedea cum au să fugă de-acasă la școală. Fie-vă dragi, purtați-vă cu ei blând, învățați-i cele de folos, și-ți vede cum are să vi se umple școala de băieți. Nu vă supărați de nătângia unora și fiți drepți, și-ți vedea că nu-s sălbatici, ci băieți cuminți. Nu țineți copiii numai la carte, ci schimbați-le des ocupația. Jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat.”

Ion Creangă

Ion Creangă este nu numai un mare prozator, ci și un adevărat cadru didactic, înzestrat cu har față de această meserie, fapt remarcat în manualele școlare, realizate alături de primul abecedar românesc.

După cum afirmă scriitorul, cadrul didactic nu trebuie să fie doar purtător de informații, ci și un bun ascultător și sfătuitor, să-i determine pe elevi să vină la școală cu bucurie, să le capteze mereu atenția.

Între profesor și elev trebuie să existe o relație de comunicare, pentru a se putea realiza o bună instruire. Această relație presupune cunoașterea de către profesor a informațiilor, noțiunilor, pe care elevul le posedă pentru a se putea desfășura o activitate ușoară și eficientă. Datoria profesorului este de a nu utiliza anumiți termeni necunoscuți de elevi fără a-i explica.

Tot el, profesorul, trebuie să fie în fața elevilor săi un model, trebuie să respecte măsura; măsura în exigențe, vorbe, gesturi, atitudini. La fel trebuie să procedeze și elevii.

O bună relație cu profesorul reiese atunci când profesorul este obiectiv, îmbinând exigența cu blândețea, să nu tolereze deplasările și capriciile. Trebuie să țină cont de clasa sa de elevi; aceștia se aseamănă doar prin vârstă, însă celelalte aspecte sunt diferite și pentru aceasta trebuie să țină cont de individualitatea fiecăruia.

În zilele noastre constatăm că elevii au o mare libertate în exprimare, considerând profesorul un transmițător de informații. Scopul nostru, al cadrelor didactice, este de a purta conversații deschise, libere, câștigând, astfel, respectul în rândul elevilor și al părinților.

 

 

Revista cu ISSN

Comunicarea obstacole si solutii

COMUNICAREA, OBSTACOLE ŞI SOLUŢII   Învăţătoare Răşinariu Ionela Şcoala cu cls. I-VIII Petreşti   Educaţia se bazează pe comunicare. În fiecare oră transmitem elevilor cunoştinţe noi, le descoperim şi mai apoi le cizelăm diferite aptitudini....

Read more

Planetele Sistemului Solar

Planetele Sistemului Solar

Planetele Sistemului Solar     Cele noua planete ale Sistemului Solar au foarte multe aspecte in comun. Toate au orbita eliptica in jurul Soarelui si toate au luat nastere din praful si gazele...

Read more

Romanii de peste hotare

ROMÂNII DE PESTE HOTARE - studiu de caz -   Prof. Dimitriu Alina Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman     Câti români stiu cã alfabetul latin a fost folosit mai întâi într-o lucrare în aromânã?...

Read more

Instruirea programata

INSTRUIREA PROGRAMATÃ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã...

Read more

Metode de predare interactive

METODE DE PREDARE INTERACTIVE     Prof. înv. preşcolar LUCACI IOANA Grădiniţa cu program prelungit nr. 24, Botoşani, jud. Botoşani   Metodele noi de predare – învătare prezintă un potenţial semnificativ pentru stimularea inovaţiei şi schimbării...

Read more

Comisii MECTS privind Legea Educatiei Na…

Atasam primele drafturi ale acestor metodologii privind legislatia secundara pentru implementarea Legii nr. 1/2011 – Legea Educatiei Nationale: 3. Regulament privind organizarea invatamantului de arta       18. Metodologie de acordare a...

Read more

Calendarul concursurilor nationale scola…

Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 fara finantare   Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare fara finantare MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba si literatura romana, limbile...

Read more

Program Scoala Altfel activitati pentru …

ACTIVITATEA NR. 2 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi 1.       Grupa de vârstă: tineriiii din clasele IX-XII 2.       Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual 3.      ...

Read more