Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Sugestii pentru utilizarea filmului multimedia si a tehnologiilor Web 2.0
Scris de administrator   
Sâmbătă, 19 Aprilie 2014 14:19

PARTEA V

Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0 

 

Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică faptul că informaţia este stocată în mai mult de un singur mod. Informaţia vizuală, verbală şi auditivă poate fi incorporată în asemenea sisteme. Reprezentarea informaţiei în moduri multiple poate îmbunătăţi învăţarea şi retenţia, numai atunci când există o suprapunere între diferitele modalităţi.

 

Altă caracteristică importantă a instrumentelor contemporane este nivelul mărit de interacţiune care facilitează colaborarea şi comunicarea.

Folosirea materialelor video şi a filmului  in educaţie

 

Filmul  şi materiale video pot ajuta la dezvoltarea abilitaților de alfabetizare ale elevilor şi le permit să cunoască lumi pe care altfel nu ar avea cum să le cunoască. Filmul şi media sunt parte a culturii iar copii ar trebui să înveţe să le folosească, să le critice, să le de-compună şi să dezvolte abilităţi de alfabetizare media critică în şcoală. Folosirea filmului şi materialelor video în curriculum poate ajuta copiii să devină spectatori, consumatori şi producători de mesaje media mai critici.

Câteva căi posibile pt. folosirea filmului în clasă sunt:

-         Încurajaţi copii să dezvolte cluburi de film în şcoli şi să vizioneze şi să dezbată filme.

-          Alegeţi filme care se potrivesc cu obiectivele din curiculum şi folosiţi-le ca introducere la lecţie şi la temele ce urmează a fi discutate.

-          Proiectaţi activităţi care să angajeze copiii în producerea de filme şi materiale video pt. scopuri specifice.

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiintifico-fantasticul în educaţie

 

Dintre avantajele educaţionale ale multimedia, se pot identifica:

-         Flexibilitatea

-         Uşurinţa în utilizare/acces

-         Impactul vizual

-         Conectivitatea

-         Diversitatea posibilităţilor/contextelor de utilizare pt. scopuri educaţionale

-         Interactivitatea

-         Learning by doing (în loc de a privi pur şi simplu)

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiinţifico-fantasticul în educaţie

 

Câteva sugestii practice despre cum se poate folosi tehnologia pt. a susţine introducerea SF-ului în educaţie sunt prezentate mai jos.

·        Selectarea unor filme comerciale (sau artistice), căutând căi de a extrage avantaje educaţionale din ele, şi concentrarea asupra limbajului audio-vizual pentru a realiza dacă filmele respective sunt capabile să comunice cu elevii.

·        Concentrarea asupra conţinutului ştiinţific prezentat în scene din film.

·        Concentrarea asupra modului în care cunoaşterea ştiinţifică este prezentată, făcând verificări pt. a depista posibile erori şi pt. a gândi cum poate fi ştiinta contextualizată în sala de clasă pt. ştiinţele reale.

·        Selectarea şi editarea de secvenţe scurte cât mai potrivite pt. utilizarea în predarea şi învăţarea ştiinţei.

·        Folosirea acestor episoade pt. a organiza activităţile de la clasă în baza unor episoade selectate ale filmului, ca instrument cultural de contextualizare a conţinutului ştiinţific şi de motivare a elevilor la orele de ştiinţe reale.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELwPSiBtqUQ&list=PL6dOrbWBmgRp-vV71rJoFhtAUMlsZfYHL

http://www.youtube.com/watch?v=K5dS8hu-_W4

http://www.youtube.com/watch?v=FfOqqEj_ip0

http://www.youtube.com/watch?v=9ZuhXwhoLKY

http://www.youtube.com/watch?v=XyXSCURYb8s&list=PL0B3F8A3DC72F152A

http://www.youtube.com/watch?v=CaVLaD4vfBc&list=PL039358C257A90097

 

Site-uri de internet

http://www.teachwithmovies.org/index.html

http://www.ucalgary.ca/hic/issues/vol6/4

http://blogs.plos.org/scied/2013/10/07/science-education-through-science-fiction/

http://www.teachthought.com/literacy-2/30-storytelling-tips-for-teachers/

http://www.filmclub.org/

Ultima actualizare în Sâmbătă, 26 Aprilie 2014 18:51
 

Revista cu ISSN

Gheorghe Asachi si revolutia de la 1848

  GHEORGHE ASACHI ŞI REVOLUŢIA DE LA 1848 Mamalaucă Mariana, profesor Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad Dezvoltarea unei țări se face prin efortul oamenilor, iar dintre aceștia se evidențiază cei care...

Read more

Cum ne raportam la tentatiile culinare

CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Prof. educator Ioviță Daniela Școala Gimnazială Specială Centru...

Read more

Programa scoala limba si literatura ital…

  ANEXA Nr. 1   PROGRAMA SCOLARA Limba si literatura italiana materna Clasa a IX-a      NOTA DE PREZENTARE Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand minoritatii...

Read more

Integrarea copiilor cu deficiente in sco…

INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENȚE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ, REALITATE SAU FICȚIUNE?   Prof. de psihopedagogie specială Martinconi Noemi, Centrul Școlar Pentru Educație Incluzivă ,,Alexandru Roșca Lugoj”   Societatea este în continuă schimbare, totul evoluează într-un ritm mai...

Read more

Evaluarea scolara

EVALUAREA ŞCOLARĂ IANIN MĂDĂLINA, profesor limba franceză, Colegiul Tehnic „Emanoil Ungureanu”, Timişoara Evaluarea şcolară este un factor important în predare deoarece cuantifică rezultatele învăţării dar are...

Read more

Stresul si strategii de rezolvare a conf…

STRESUL ŞI STRATEGII DE REZOLVARE A CONFLICTELOR LA ADOLESCENŢI -studiu de specialitate- prof. psih. Nițu Elena Monica Colegiul Național ”Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel Rezumat: Studiul realizat de către noi are şi menirea...

Read more

Studiul posibilitatilor de obtinere a en…

STUDIUL POSIBILITĂŢILOR  DE OBŢINERE A ENERGIEI PRIN BIOCONVERSIE   Prof. Gălăţan Daniela, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I Timişoara               Printre posibilităţile de conversie cu eficienţă mare se numără şi procesele de bioconversie care...

Read more

Stilurile limbii in opera lui Max Bleche…

STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în...

Read more