Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a IX-a
Marţi, 01 Martie 2011 19:08

Test geografie – clasa a IX-a

 

 

I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.

 

                                                                                                                        16 puncte

 

 

II. Alegeţi varianta corectă:

 

1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate la suprafaţa terestră scade de la ecuator spre regiunile polare. Aceasta este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie    b) formei Pământului     c) magnetismului   d) gravitaţiei

 

2. Valorile densităţii Pământului:

            a) scad de la interior spre exterior           b) cresc de la interior spre exterior

            c) sunt egale în toate învelişurile            d) se modifică în 24 de ore

 

 

 

3. Concentrarea aerului în troposferă, curgerea râurilor, eroziunea, alunecările de teren, prăbuşirile sunt consecinţe ale:

            a) magnetismului      b) înclinării axei     c) densităţii Terrei      d) gravitaţiei

 

4. Alternanţa zilelor şi a nopţilor este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie                 b) mişcării de revoluţie

            c) gravitaţiei                             d) înclinării axei 

 

5. Distribuirea elementelor chimice grele în centrul Terrei şi a celor uşoare către suprafaţă se datorează: 

 a) mişcării de revoluţie şi gravitaţiei            b) înclinării axei

                         c) gravitaţiei şi  mişcării de rotaţie              d) formei Pământului

 

                                                                                                                     10 puncte

 

 

III. Definiţi şi reprezentaţi prin desen noţiunile: torenţialitate, talveg, albie majoră, vulcanism, hipocentru.

 

                                                                                                              20 puncte

 

 

IV. Vulcanismul.                                 

                                               

20 puncte

 

 

V. Alunecările de teren (elemente, condiţii de producere, consecinţe, măsuri de prevenire şi combatere).                                

                                  

                                                                                                                10 puncte

 

 

VI. Pe o hartă având scara numerică 1:800 000 distanţa dintre două localităţi este de 46 mm. Calculaţi distanţa, în km, dintre cele două localităţi.

 

                                                                                                             14 puncte

 

 

Se acordă 10 puncte din oficiu.

 

 

Comentarii 

 
-4 # mirela 10-03-2011 08:07
suuuper !
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
+7 # Andreea 22-11-2011 16:36
ok ok si baremul?
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Proiect Comenius multilateral mobilitate…

PROIECT COMENIUS MULTILATERAL MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău   În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius...

Read more

Destinul adamic in spiritualitatea roman…

DESTINUL ADAMIC ÎN SPIRITUALITATEA ROMÂNEASCĂ   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta     Articolul de faţă evidenţiază existenţa unei corespondenţe între structura agrară a neamului românesc şi originile adamice ale civilizaţiilor. În sufletul românesc...

Read more

Calendarul inscrierii copiilor in invata…

Calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar 2013   Vă prezentăm calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2013-2014.  

Read more

Domeniile schimbarii in sistemul de inva…

DOMENIILE SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT   Profesor Vira Adina Colegiul Tehnic de Transporturi, Braşov   Aflându-se în plină eră a schimbărilor şi a comunicării, perioadă caracterizată nu prin volumul mare de producţie sau...

Read more

Educatie fara frontiere relatia gradinit…

EDUCAȚIE FĂRĂ FRONTIERE RELAȚIA GRĂDINIȚĂ-ȘCOALĂ-FAMILIE-SOCIETATE Prof. înv. preșc. State-Titirișcă Alexandra, Grădinița P.P. Piticot, Slobozia, Ialomița Dezideratul învățământului preșcolar este de a oferi sprijin competent pentru dezvoltarea armonioasă în plan...

Read more

Fisa inscriere probe de aptitudini 2014

Fisa inscriere probe de aptitudini 2014   Descarca anexa la fisa de inscriere admitere in clasa a IX-a, an scolar 2014-2015, pentru participarea la probele de aptitudini sau la probele de verificare...

Read more

Fenomenul bullying in mediul scolar si m…

FENOMENUL “BULLYING” ÎN MEDIUL ŞCOLAR - CAUZE, FORME, CONSECINŢE, MĂSURI ANTI-BULLYING Prof. Florea Corina - Paula Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu”, loc. Cumpăna, jud. Constanţa Fenomenul “bullying” a depăşit, de...

Read more

Sincronie si diacronie

SINCRONIE ŞI DIACRONIE Profesor Andra Elena Diaconu, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Modul de cercetare sincronic nu se opune categoric cercetării istorice, evolutive, diacronice, ci apare ca o completare necesară,...

Read more