Univers de copil

A+ R A-


Joc de recunoastere dupa deghizare

Joc de recunoastere dupa deghizareJocul de recunoastere dupa deghizare are drept scop recunoasterea reciproca a participantilor dupa anumite elemente de costumatie. Este, deci, necesar sa fie pregatite niste piese de recuzita: diferite obiecte de imbracaminte si mai ales ziare vechi din care sa fie improvizate sugestii de costum, dupa fantezia fiecaruia.

Pentru a fi usurata ghicirea personajului, alegeti o tema, de exemplu: figuri din istoria tarii, clasici ai literaturii romane, eroi din scrierile lui I. L. Caragiale, etc.

Participantii la joc incep, toti in acelasi timp, sa se costumeze in personajele pe care si le aleg singuri. Petru aceasta au la dispozitie 5-7 minute. Fiecare decide singur care este elementul caracteristic al costumului dupa care poate sa fie recunoscut. Deghizarea nu inseamna deci schimbarea in intregime a vestimentatiei, ca aceea a unui actor pe scena, ci alegerea unor elemente specifice numai sau in mod deosebit personajului intruchipat. De exemplu, pentru Motanul incaltat sunt suficiente o pereche de cizme, coada si mustati. Cand v-ati costumat, va asezati in linie dreapta sau in semicerc, appoi unul dintre voi iese in fata si face cativa pasi, eventual si unele gesturi, pe cat posibil in concordanta cu personajul pe care-l interpreteaza. Raspunsurile pot fi date oral sau in scris de toti ceilalti jucatori. Apoi urmeaza al doilea personaj si asa mai departe pana cand se prezinta toti. Cei care au ghicit primesc cate un punct pentru fiecare raspuns bun. Daca insa un personaj n-a putut fi ghicit de nici unul dintre jucatori, inseamna ca nu s-a deghizat in mod corespunzator si va fi trimis sa adauge inca doua noi elemente costumului sau, dupa care se prezinta din nou. Uneori, pentru a putea fi recunoscut fara echivoc, este suficient ca personajul sa poarte in mana o carte (imbracata in hartie) pe coperta careia se afa scris numai unul sau doua cuvinte din titlul unor opere binecunoscute, de exemplu: Pasteluri, Margaritele, pentru a se sti ca este vorba de Vasile Alecsandri ori Viforul, pentru a-l identifica pe Barbu Stefanescu Delavrancea.

Varianta

Se poate admite ca personajul sa rosteasca si o replica foarte scurta, dar binecunoscuta, caracteristica pentru profilul sau, de exemplu: “Daca voi nu ma vreti, eu va vreau!”, pentru Alexandru Lapusneanul sau “Nu vreau sa vrea sa iasa!” pentru Stefan cel Mare.

Desigur, fiecare grup de jucatori poate conveni pentru a adapta acest joc la posibilitatile locale si potrivit cu fantezia fiecaruia, asociind constumul cu mima si, eventual, cu replica expresiva, bine aleasa.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Frunza

Frunza

Frunza (după povestirea cu acelaşi nume, de Emil Gârleanu) Plesni mugurele, frunzaSe trezi un pic boţităLa obraz.Dar n-are-a face,Dacă soarele o placeŞi spre ea, timid, cuteazăSă-şi îndrepte Prima rază.   Însă parcă fu prea...

Pe campia libertatii

Pe campia libertatii

Pe campia libertatii   Va prezentam versurile si muzica pentru “Pe campia libertatii”.   Pe campia libertatii - versuri Pe Campia LibertatiiVin romanii vin cu totiiVin romanii toti ca unulVin sa-ncojure gorunulPe Campia LibertatiiVin din...

Raul de munte sau de altitudin…

Raul de munte sau de altitudine

Raul de munte sau de altitudine Raul de munte sau boala inaltimii este un efect al scaderii presiunii atmosferice si al reducerii cantitatii de oxigen din aer. Merita sa...

Studierea reactiilor individua…

Studierea reactiilor individuale la stres

Studierea reactiilor individuale la stres “Important nu este ce vi se intampla, ci felul in care percepeti faptul respectiv” – arata Hans Seyle. Desi stresul trebuie abordat si prin prisma firii...

Ochelarii de la aparitie pana …

Ochelarii de la aparitie pana in zilele noastre

Ochelarii de la aparitie pana in zilele noastre Folosirea ochelarilor este necesara multor persoane, pentru obtinerea unei acuitati vizuale satisfacatoare. Acest “ajutor optic”, ca si microscopul sau aparatul de fotografiat, a...